שלום נדב,
המסקנה מדבריך היא שצריך לפרק את העמותה.
אז למה אנו מחכים?
יהיה נחמד לראות פעם אחת עמותה שמפורקת עם יתרה בבנק, במקום חובות שמצריכים
שמיטת חובות לא נעימה.

--- עומר זק

On Sun, 2015-02-15 at 09:39 +0200, Nadav Har'El wrote:
 <שלום כולם, כפי שאתם רואים כבר מזמן שלא יצא לי להיות מעורב בעשיית
 <העמותה, ובטח ב"בירוקרטיה" - עם העבודה, הילדים ומגורים רחוק מכל אסיפות
 <העמותה (אלי לא-מרמור צודק שהמרחק מקשה), כבר קשה לי להיות מעורב כפי
 <שיכולתי להיות לפני 10 שנים. אז מה שנשאר לי הוא רק להביע דעה...

> On Thu, Feb 12, 2015, Omer Zak wrote about "Re: המקור, לאן?":
 <> אם הסיבות כבר אינן רלבנטיות (וצריך להסביר איך השתנה העולם שבגללו הסיבות
 <> הפכו להיות לבלתי רלבנטיות) אז באמת הגיע הזמן לפרק את העמותה.

 <למרבה הצער שלי - כאחד מהחברים הראשונים בעמותה וחבר ועד (לפני 10 שנים) -
 <באמת נדמה שהמטרות המקוריות של העמותה כבר ברובן לא רלוונטיות. זה לא אומר
 <שהמטרות לא יכולות להשתנות, כפי שהשתנו בעבר. אפילו "אוגוסט פנגווין" היה
 <מוטציה של אחת המטרות הראשונות של העמותה ("לראות סרט ביחד") ולא המטרה
 <הראשונית. אבל כדי לבוא עם יזמות חדשות צריכים שיהיו פעילים שאכפת להם ויש
 <להם פנאי ומרץ - ואת זה כנראה חסר כרגע בעמותה.

 <> הסיבות, שאני זוכר, הן:
 <> א. להוות צינור להעברת כספים מתרומות ומענקים למימון פעילויות לקידום תוכנה
 <> חופשית.  הצינור צריך למלא את דרישות החוק ולאפשר לתורמים לנצל זיכוי ממס
 <> הכנסה.

 <מישהו עם גישה לספרי החשבונות של העמותה יכול לחשב כמה כסף נתרם כך בעשור
 <האחרון, והאם שווה להחזיק לשם-כך עמותה.

 <מאז שהוקמה העמותה, התכנה החופשית חוותה פריחה מדהימה. עשרות חברות מסחריות,
 <מקטנות עד ענקיות, וכן ארגונים שונים ומשונים, תורמים לתכנה חופשית, עושים
 <כנסים ומפגשים על תכנה חופשית, וכד'. חברות אלו לא צריכות "צינור" אלא פשוט
 <מוציאות את הכסף ישירות, עושות כנס בעצמן, וכד'. הן לא יכולות לקבל "זיכוי
 <ממס" - בשבילן תכנה חופשית היא חלק מהאסטרטגיה העסקית שלהן ולא "תרומה",
 <וקשה להאמין שמס הכנסה יכיר בתרומה כזו כפילאנתרופיה.

 <הצד השני של הצינור הוא מה עושים עם הכסף. הרבה ממה שעשינו עם (מעט) הכסף
 <לפני 10 שנים לא רלוונטי היום: לראות סרט על תכנה חופשית ביחד? נו באמת, היום
 <כל אחד יכול להשיג כל סרט שרוצה בביט-טורנט, ולא צריך לשכור בית קולנוע כדי
 <ליבא סרט באופן רשמי. להדפיס דיסקים של לינוקס? היום לכל אחד יש צורב
 <דיסקים ואינטרנט פס רחב. אוגוסט פנגוין? התבטל. אז למה עוד צריכים כסף? אם
 <לא יגיע ועד שיש לו רעיונות מה לעשות עם הכסף (ומרץ ליישם את רעיונות אלו)
 <אז פשוט אין צורך בכסף.

 <> ב. לתת גיבוי למתנדבים שבאים לכנסת, למשרדי הממשלה ולארגונים גדולים אחרים
 <> כדי לשכנע אותם לפעול לטובת תוכנה חופשית בסיטואציות שונות.

 <זה נשמע מרשים בהתחלה, אבל אם הכנסת וכד' יבדקו ויגלו שמאחורי ה"גיבוי"
 <עומדת עמותה שלה 10 חברים ותקציב שנתי של 1000 שקל, מה הטעם בגיבוי כזה?
 <ייתכן שיש טעם (אולי מישהו לא יבדוק...), אבל זה לא ממש מלהיב להיות חבר
 <בעמותה כזו.

 <אגב, כדי לשכנע יותר אנשים להיות חברים בעמותה, אין צורך דווקא בפעילות
 <גרנדיוזית. גם הדברים הקטנים חשובים - כדי לשלם את דמי החבר אדם צריך דרך
 <נוחה לעשות זאת (בעבר עשיתי זאת באוגוסט פנגוין), ותמיד נחמד להרגיש ש"הרווחת"
 <משהו מכך - אולי אפילו מספיקה הרגשת מעורבות (למשל, תהליך בחירת פרס המקור)
 <או איזשהו צ'ופר נחמד (בעבר, לפני קום ג'ימייל, הצעתי כתוב דוא"ל לחברי העמותה).
 <כרגע, קשה לי להאמין שפתאום יחליטו 100 אנשים שהם רוצים לשלם את דמי החבר
 <של העמותה. למרות שמאוד אשמח אם אתבדה.

--
Not voting in an election is like voting for the candidate, whom you
hate the most.

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at http://www.zak.co.il/spamwarning.html