Začal bych asi tímhle - jaké problémy se tím snažíte vyřešit? To vám tam
chodí tolik trafficu? Nebo to chcete mít robustnější, nějaké HA? Nebo se
vám to jen prostě zdá nemoderní? Nebo vám programátoři říkají, že je to
nemoderní? Tohle jsou čtyři různé problémy, a dokonce mohou být ortogonální.

Máte nějakou zkušenost s něčím podobným? Popř. jaký je vás stack. A
> neříkejte mi, že je to jen AWS (azure, google, ...).

My třeba máme něco u poskytovatelů typu Hetzner, něco jinde, něco v AWS
(hlavně S3, DNS, možná ještě něco, EC2 jen nouzově/pokusně/nárazově). V
produkci většina věcí jede v Dockeru, managováno přes Salt.

Docker swarmu bych se asi vyhnul, nevypadá to perspektivně (ale třeba to
jsou jen drby). Kubernetes, jakože ve smyslu provozovat si sám svůj vlastní
kubernetes cluster, kvůli jedné django aplikaci, bych se už úplně vyhnul.

DigitalOcean spustil Kubernetes v limited availability režimu snad teprve
dneska, ne? No, můžete to zkusit :) Asi to může fungovat dobře, stejně jako
Kubernetes hostovaný v jiných cloudech. Když to vaše kreditka přežije...
(pro webovky by neměl být problém, my máme trochu jiný use case, kde
provozovat vše takhle hype-cloudově by se nevyplatilo). Hlavně pozor na
fuckupy typu databáze na efemerním storage, takových už bylo :) Jo, asi si
na to zkuste někoho najít. Někoho, kdo se to na vás nebude učit, ale
takových ještě moc není :) (a ani já to nejsem, aby bylo jasno)

Zase pokud bych měl provozovat PostgreSQL, tak by se mi asi líbolo AWS RDS,
kde je spousta věcí vyřešena - škálování, replikování, HA. Nicméně koukám,
že to asi neřešíte a ani neplánujete řešit, a nebo třeba už máte vyřešené?
:)

- nejake misto/služba na logy djanga

No, my máme takový speciální logrotate, který to uploaduje do S3. Normální
lidi ale používají Splunk, ELK nebo tak něco.

- nejaky prostor na media djanga

AWS S3? Nikam jinam bych media ani nedával.

A těmi stroji myslíte železo, nebo virtuály?

PM

čt 13. 12. 2018 v 14:53 odesílatel Martin Kubát <mar.ku...@gmail.com>

https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/CAK9Q5BQHp7E6L%2BqpU0f%2BHjA%2Bxgx%3DPkE8vBe27PoDKmD6cNaKsg%40mail.gmail.com.