Měl bych tu dotaz z kategorie začínáme s Django, ale prostě nemohu najít
(možná to hledám/řeším moc složitě) jednoduché řešení. Potřeboval bych na
pár projektech přejít na PostgreSQL, ale docela se bojím, resp. neumím si
představit automatické zálohování a hlavně případnou práci na DB, kdyby se
něco vysypalo. Zatím tyto “dospělé” SQL moc nevyužívám, protože práce s
nimi je pro mne většinou komplikací.

Už několik let, až na pár projektů, používám SQLite DB a jsem vlastně
spokojen. Jasně, něco člověk musí oželet, ale mít DB jako soubor přímo v
projektu má pro mne, a hlavně menší projekty, krásu a přináší pohodlí.
Například si DB hodím do GITu s projektem a případný problém vyřeším
vratkou k vybranému bodu, ostrý projekt jednoduše zkopíruju a pustím
lokálně, zkopíruji projekt a mám novou microsite ready na test atd. A tady
bych rád věděl jednu zásadní věc:

Jak takovéto operace provádět na běžném (My/Postgre)SQL podvozku, aniž by
to neznamenalo neustálé extra práci s DB a hlavně aby byla zajištěna úzká
vazba mezi verzí/stavem DB a projektem? Už jen vytvoření zálohy před
instalací nové verze znamená se min. extra postarat o DB a extra soubory a
to si někde společně uložit. Obnovení, přenos apod., vždy extra práce.
Lokálně vystavit projekt znamená někde DB export, lokálně import, upravit v
settings… prostě takové, šišaté  a když jsou větší data, tak pak místo
přenosu řeším limity na hostingu a další závilosti. Ale i přesto bych
potřeboval PostgreSQL nebo alespoň MySQL pro projekty, které už dorostly.

A co jsem zatím kdykoliv hledal a studoval, našel jsem krásné a elegantní
řešení a tak si říkám, že i na toto musí Django něco nabízet. Jen to nějak
v záplavě jiného, či špatných dotazů, nemohu najít. Kdysi jsem migroval z
SQlite na PostgreSQL jednu rychle rostoucí aplikaci, a co si pamatuji, tak
to šlo poměrně snadno jen spouhým *./manage.py dumpdata* a *./manage.py
loaddata*, ale šlo o poměrně malý projekt s minimem závislostí. Dá se takto
snadno řešit vše a lze tomu věřit, opravdu se data obnoví? Nebo na toto má
Django jiná udělátka?

Budu rád i za pouhé nasměrování, co mi uniká a co si mám donačíst, stačí
link do dokumentace, už se pak chytím. Díky.

https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/CAMD1ck8socFgW6z2pjDRWfgxJ8BejPzoaXQU%3DXesv06FACnsUQ%40mail.gmail.com.