Olen kokeillut tähän keskusteluun kepulaista lähestymistapaa eli ensin "nukkunut yön yli". Pari yötä keskustelua seuranneena oma näkemys on kiteytynyt jotakuinkin seuraavasti:

Olen Radiomaailmassa julkaistun pistelaskentaehdotuksen (jossa tosin oli hirveän paljon muutakin ja pistelaskenta vain yhtenä pykälänä) kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä. Paljolti siksi, että esitetyssä asetelmassa ei ollut hirveästi radikaalisti uutta ja aiempia käytäntöjä muuttavaa. Yksi suuri uudistus siellä kuitenkin oli ja juuri siitä olen eri mieltä.

Pistelaskuehdotuksen ainoa radikaalimpi uusi ehdotus on, että kimpassa raportoidulta asemalta saatu vastaus muuttuisi rankissa yksittäisen kuuntelijan henkilökohtaiseksi rankkipisteeksi. Tämä kuitenkin sotii jotenkin myös koko pistelaskuehdotuksen henkeä vastaan. Jos kerran kaikki muukin voidaan tehdään kimpassa, niin miten kimppavastaus voi yhtäkkiä olla henkilökohtainen? Loogisesti kimpparaportista tulisi siis saada kimppapiste.

Edellä esitetyllä logiikalla keskustelun toistaiseksi relevantein puheenvuoro onkin tullut keskustelun alkupuolella TTH:lta, joka lopetti mailinsä seuraavasti: