Täällä tuo Islannin RUV kuului Sangeanilla heinäkuussa 2012 S-mittari
tapissa.
Taustalta kuuluu nauhalta hienoisesti aivan kuin merenaaltojen kohinaa,
muuten selkeän voimakas ja häipymätön signaali 22 minuuttia.
Mutta tuo nauhoitushan on myös JMN:lla, koko noin 4 minuuttia minkä asemaa
tallensin.
Itse en moista osaa tänne laittaa muiden kuultavaksi, mutta josko hän? :))
Mutta kuten joskus aiemmin kirjoitin, en ole Aurora-Essiin etelässä
törmännyt.
Kun ei sitä siihen aikaan illasta kesälläkään (paitsi 2010 jolloin asemia
kuului liki vuorokauden ympäri) aina tule muistettua asemia kytätä.
Enkä tuotakaan olisi osannut kokeilla mutta kun naapurin ruotsalainen
moisia kelikartan mukaan ilmoitteli... =)
Ja nuo 1978 asemat kuuluivat myös aivan puhtaasti.
Eli tropo vai Aurora-ES 1978?
Etelässä ilmoitettu aurorana (ei siis tropona kuten muistelin) mutta
Pohjois-Savossa minusta Aurora-Essinä.
Valitettavasti tuolloin minulla ei ollut nauhuria mukana.

t. MNi