En ole ollut jäsen vuoteen, joten olen harvinaisen jäävi sanomaan mitään.
Ja minulla ei-jäsenenä ei liene oikeuttakaan sanoa mitään.
Mutta jäsenlehti oli ainoa syy minulle erakkoukkona olla mukana liitossa.
Ne lokaukset löytyy muualtakin.
Minulla tosin on arkistojen laatikoissa jäsenlehdet (ei täydellisenä mutta
liki) vuosilta 1972-2014.
Näitä sopii lueskella silloin tällöin.
Ja kun jäsenlehdessä keskimäärin tuli muisteloina samat asiat esille
ainakin kerran kymmenessä vuodessa niin mitäs siitä.
Uudelle jäsenelle (jos niitä enää on) uutta, vanhoille saman kertausta
kuinka ensimmäiset havaijilaiset kuului ja kuinka kuului kolme
panamalaista, joiden vastaus kiven alla kun lopulta yksi vastasi.
Kivoja juttuja, mutta vanhempi kuuntelija muisti ne jo ulkoa.
Mutta muistanpa (oliko juuri herra Lehtinen asialla) artikkelit kuinka
kuulla 100 maata, kuinka kuulla 150 maata jne...
Noissa hienoissa (ja mukavissa) jutuissa oli monta vinkkiä minullekin
tuolloin.
Ja onneksi kukaan ei tullut haastattelemaan turhaa DX- persoonaa kun täytin
50v,
Tänä vuonna parin kuukauden kuluttua 60v täynnä, mutta muistelenpa uuden
kissani Hipan kera omiani.
Kas kun katti vasta 9-10kk vanha, joten ei todellakaan voi tietää ja
ymmärtää tämän hienon harrasteen menneisyyttä kohdallani.
Edelliset kissasisarukset (jotka menivät 19v 1kk ja 20v 18pv ikäisinä)
olivat jo varsin tietoisia DX- kuuntelusta: "Ei, ei, niitä piuhoja ei purra
ja revitä! EI, jätä ne nupit rauhaan! Ja nyt kirjoitan, sitä kynän päätä ei
purra! Ja EI, EI! Se oli, siis oli, valmiiksi kirjoitettu kirjallinen
raportti jonka juuri revit!"

tv. EX 2314 ja MNi.
Vikaa, eli MNi käytän yhä