Garik:

<Artikulua ongi dago lasterketen aitzakiaz euskal automozio industriaz <hitz
egiteko, baina aitzaki kaskarra da.
-- Daitekeena, baina idatzi aurretik konprobatu ahal izan dudanez, sektoreak
ez du gaizki ikusi. Beraiei entzunda otu zitzaidan gaia eta euren ikuspegia
kontutan hartzeke zenbat gauza idazten ari zen ikusi ondoren.

<Auto lasterketek eta egiten diren tokiko industriek ez dute zertan
<zerikusirik izan behar.
-- Baina beti ere errazagoa izango da Txakolin Eguna Getarian antolatzea eta
Tiro Pitxoia Arraten... Ezta?

<Pijoagoak dira auto lasterketetan dabiltzanak...
--Ba. Eta golfean, eta surfean... Nik dakidanez, Eibarren saldu zen lehen
mendi-bizikleta nik erosi nuen. Pijoa nintzela entzun behar izan nuen... Ni
beti ahalegindu naiz euskaldunen artean denetarik egon dadin, baita pijoak
ere. Ez al da hori hizkuntza-normalizazioa?

<Modu berean bizikletari begiratzen badiogu, bizikleta industria eta
<erabiltzaile gehienak Txinan daude. Txinatarrik ez dut nik Tourrean
<ezagutu, eta bai amerikar bat, dena irabazten ari dena. Nongoa, eta
<amerikarra...
-- Egiaren parte bat da hori. Beste parte bat da, hain zuzen ere, Euskal
Bizikleta (Bicicleta Eibarresa), Arraterako igoera etab. Eibarko
bizikleta-enpresek sortarazi zituztela euren merkatua areagotzeko, ez
Tourrera doazen zaleek.

<Euskadiko automozio industria oso oinarrizkoa da. Hemen ez dago auto <osoen
diseinatzailerik, Italia iparraldean edota Nantes inguruan dauden <bezala.
Hemengo industriaren aportazioa gehiago da oinarrizko industria <lana:
trokelak, torlojuak, plastikoak, txapazko piezak eta abar.
-- Kontua da beti horrela jarraitu behar ote dugun, trokelak Txekian eta
Polonian, eta torlojuak Txinan, guk merkeago egin arte. Eta gero zer?

<Gainera, Epsilon Euskadi oso kasu berezia da, eta MU-ren master horrek ez
ditu milaka lanpostu beteko.
-- Segurutik dezente gutxiago. Eta? Zer proposatzen duzu? Masterrik ez
egitea Euskadin ala masterra egiten dutenek kanpora joan beharra?

<Azken finean, gai horren inguruko zenbat lanpostu dago hemen inguruan? Hobe
lukete trokeleria handiaren master bat sortzea (behar hori garbiagoa da),
karrerako autoak konpontzekoa baino.
-- Eta zu zergatik zara injinierua FPrekin konformatu beharrean?

<Nik bost urtetan lan egin dut automozio industrian eta ez dut Formula
1 edo Formula 3000-en zantzurik inon nabaritu.
-- Eta orain dela 20 urte ez zen euskal areonautika-sektorerik eta orain
espainiar estatukoaren %25 da. Zuk bezala pentsatuz gero...

<Beraz, askoz egokiagoa litzateke nere ustez automozio hornitzaile azoka
handi bat antolatzea BEC-en.
-- Ez da ideia txarra. Automozio-klusterrari esan beharko zenioke.

<Edo automozio industriaren (ez
automobilen) museo bat. 10 aldiz merkeagoa eta efektiboagoa.
-- Merkeago, seguru. Efektiboagoa ez dakit. Ni gauza naiz automobilen museoa
asmatzeko. Kostatu egiten zait, ostera, autoparteen museoa imajinatzea.
Baina ni... kazetaria baino ez naiz, kreatibitate gutxiko jendea alegia

Amatiño