Ez dut uste datuak ematea, eta eskatzea, "eztabaida zenbaki-zopan
urperatzeko ahalegina" denik. Esaldia polita geratzen den arren, nire ustez
erabakiak hartzeko orduan, normalean datu kontrastatuak eskura izatea ondo
dator.
Eskertuko nituzke datu gehiago ere bai.

Izan ere,  Sanchez Vallejoren "No es necesario un hospital cuando los tres
comarcales están desocupados en un 20%" (*http://tinyurl.com/bu762y6) *aipatu
zenuenean, irakurri eta pentsatu nuen lehen gauza zera izan zen:
arrazoia nola demontre proposatu daiteke Ospital berria egitea daukaguna
%20an libre badago! Zoratuta gaude? Astoak izan behar!

Baina, joe datuak hasi bilatzen, konparatzen, ... eta kontua da Ospital
batek bere oheen %20a, , inkluso gehiago, libre izatea ia derrigorrezkoa
eta oso ohikoa dela lurralde zibilizatu samar batean!

Edo kazetariak txarto ulertu zuen Vallejok esandakoa, edo datua nahasteko
asmoarekin botata zegoen, edo ez du idearik ... ez dakit.

Datuak ikusita "ez dugu Ospitalik behar Mendarokoa dugu" hori, apur
zalantzan geratzen zait. Eta 20 oheko 5 ospital txiki  edo 140 oheko bat
behar den, edo kokapena, edo subagudoseko horiek edo ez, ...

Beraz,zalantzak ditudala eta enfin ... jarraituko dudala gauzak zalantzan
jartzen, sentitzen dut :-)

Nire posizionamendua...

1)  Zuk bezala, nik ez dut sinatu Eibarko Ospitalaren aldeko eskaera hori.
Ez duzu nire sinadura aurkituko Ospitalaren alde bildu ziren 11.000
sinadura horien artean.

Egia esan, sinadura bilketa kanpaina hori, zilegia baina nahiko kanpaina
politikoa iruditu zitzaidan. Uste dut esana nuela.
Dena den, orain ikusita, esanguratsua iruditzen zait Eibarren 11.000
sinadura jasotzea. Ez dut uste sinadura bilketa askok horrelako kopurua
jaso dutenik Eibarren. Eta ezta - ez nekien -, alderdi politiko guztien
aldeko - edo inor ez kontran - , jarrera duen ekimenik,

2) esan dut aurrerago ere, lurren kontua izan ezik (kostea, kontaminazioa,
... azkenean parkina izateko) gaiak ez ninduala asko kezkatzen,  Leirekin
aurrerago aipatu dudan twitter-solasaldi batean hasi arte.

3) Ez dut asunto hau garbi ikusten eta horregatik nabil datuak eta iritziak
jaso nahian. Zoritxarrez, askotan aurreiritziak baina ez nabil aurkitzen.

4) benetan posizionatzeko zenbait zalantza argitu beharko nituzke.

Honako hauek, gutxienez:

a) "Hospital de subagudos" horiek behar dira behar dira ala ez? zentzua
dute?
EAE 4 omen daude (Leza, Gorliz, Santa Marina eta Donostia).  5. bat behar
da  EAE?
Zeren ez bada behar, ez badira behar, akabo eztabaida.
Hospital de convalecencia, larga estancia, eta horrelako terminoak entzuna
nituen, "subagudos" inoiz ez. Uste dut antzeko zerbait dela. (Baina ez nago
horretan ere seguro)
Ez dakit inork irakurri duen Bideragarritasun Plan bat dago non 5. horren
beharra defendatzen den: beharren arabera, aurrikuspenen arabera, eta abar.
http://www.osakidetza.euskadi.net/r85-cknoti03/es/contenidos/nota_prensa/
prensaosaki264/es_po264/adjuntos/PlanViabilidad.pdf
Noski, badakit bideragarritasun plana egin daitekela gauza baten alde, eta
kontrakoaren alde.

Nire ezjakintasunean espero nuen entzutea joeren arabera hobe dela jendea
etxea izatea, etxea tratatzea, merkeagoa delako, osasuntsuagoa delako, eta
abar. Baina ez du inork hori esaten.

Edo Ospital mota horiek (subagudos, convalecencia, larga estancia, ...)
osasun mapetatik kendu egin behar direla, baina inork ez du hori esaten.

Ala hobe dela 20 ohe Mendaron gehitzea, beste 20 Arrasaten, beste 15
Zumarragan, 15 gehaigo Durango eta beste 10 Ondarroan?  5. hospital batean
baino. Honetaz ez dut ezer entzun/ikusi.

Aitzitik, Euskadin "Cronicidad" delako horren erronkari aurre egiteko
(Ikus, "Estrategia para afrontar el reto de la cronicidad en Euskadi"
http://cronicidad.blog.euskadi.net/proyecto-estrategico/ ),  Seigarren 6.
Ospital bat ere aipatzen da Gasteizen egin beharrekoa "Hospital de
Subagudos del Hospital Universitario Araba "
http://cronicidad.blog.euskadi.net/subagudos/  Ospital horren Plan
funtzionala lantzen omen daude.

Total... behar dira Ospital hauek ala ez?

b) Egiteko dirurik dagoen jakitea.

Susmoa edo errealitatea dirudienez, momentu honetan dirurik ez dagoela da,
ez aurrekonturik onartuta, .... Adjudikazio bat egin dela, baina aurreko
gobernuak egindako "brindis al sol" izan zela, finantziazioa ondo lotu
barik utzi zuela eta gaur egungo egoeran ezinezkoa dela horri aurre egitea,
ez bada dirua ez dagoen beste.

Beraz punto pelota, ez badago dirurik, kitto.
Ala... badago?

c) eta asko ez luzatzeko berriro, faltatzen zaidan beste datu garrantzitsua
aipatzea. Mendaro handitu eta 20 ohe gehiago egiteko modua omen dago.
Laburbilduz, kotxeentzako lurazpiko parkina egin eta gaur eguneko kotxeen
aparkalekuan Ospitala handitu eta 20 ohe gehiagorentzat lekua egin  2,1
miloi eurotan.
Baina 110-140 oheko Ospital de subagudos hori egin beharra badago eta
dirurik balego, egin daiteke Mendaron 110-140 oheko ospitala? edo Torrekuan
edo Matsarian?

Ingurune kontua eta beste gauza asko, ez ditut oso argi, Torrekuako lur
kutsatuak ez dirudite egokienak. Gorliz ezagutzen dut, leku zoragarrian
dago Ospitala, baina lekutan dago neguan haraino joateko.  Komunikazio
loturen garrantzia, garraioa, instalakuntzak, aipatzen dira txostenean, ...

Laburbilduz, ba hori, asko ez dizudala argitu eta zalantzaz beterik nagoela
kontu honekin  :-)

Eneko