From: "ali" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Thursday, March 18, 2004 11:05 AM
Subject: [freebsd] Re: qmail atac olayi

> http://www.fehcom.de/qmail/filter.html
> bunu deneyecgim sizin gonderdiginiz belki ilerde bunu c ile yazarim ozaman
> sizlerede atarim

cozulecegini biliyordum fakat qmail'i yeniden derlemeyi gozum kesmedi.

maillesmistik baksam arsivden bulurum belki, bu arkadasin yazdigi scripti
biraz optimize ettim, ~14000 kullanici icin problemsiz kullaniyorum, 1
haftada 32000 mail harvest etti (yaklasik 2.5Gb).

atmak isterseniz diye. Kullanmak icin bu scripti (calistirma izni verdikten
sonra) /usr/local/bin altina atip, kullanicilarin home dizinlerindeki .qmail
dosyasi icerisine "./Maildir/"'den onceki satira "| /usr/local/bin/checkhab"
satirini eklediginizde bir mail adresine forward ediyor mailleri, bu mail
adresini de daha onceden acip script icinde de belirtiyorsunuz budur diye,
bu scriptte [EMAIL PROTECTED] adresi karantinaci hesap. Mailin orjinal
alicisina da bir mesaj gonderiyor boyle boyle bir durum oldu biz de
karantinaya aldik diye. Isterseniz direk /dev/null'a gonderir kullaniciya da
haber vermezsiniz, o sizin bileceginiz is :)

duruyordur hala kullanmaya niyetlenirseniz onu da gonderirim. Bu kucuk
script AWK ve Kabuk fonksiyonlarini kullaniyor olsa da herhangi bir yavaslik
ve gozle gorulur bir sistem yuku farketmedim. Gecici bir cozum icin ideal..