tesekkurler ,
bu cok aydinlatici oldu :)

2007/3/13, Orhan Berent <[EMAIL PROTECTED]>:

sudo komutu var. yine whereis ile sudoers'i arayin. ya /etc ya
da /usr/local/etc altindadir. eger sudo yoksa sudo'yu
portstan /usr/ports/security altinda bulabilirsiniz. buradan sudo altina
inin make ve make install deyin.

daha sonra /usr/local/etc/sudoers dosyasina,

User_Alias    ADMIN = tevfik
Cmnd_Alias    K3B = /usr/local/bin/k3b
ADMIN ALL=(ALL) NOPASSWD: K3B

yaziniz. tabii kullandiginiz userin tevfik oldugunu varsayiyorum. eger
sudo saglikli calisiyorsa tevfik kullanicisi ile komut satirinda
sudo /usr/local/bin/k3b dendiginde calisacaktir. ben eskiden
kullaniyordum. version eskiliginden syntaxlar degismis olabilir. man
sudo ile bakabilirsiniz.

Orhan Berent

Cevap