Allemaal waar wat je schrijft Dirk.
Hier komt mijn volgende vraag al: Ik ben op zoek naar wat meer uitleg over
de verschillende veldtypes die in de ontwerpweergave van een tabel kunnen
gebruikt worden. Ik denk dat ik het al ergens gezien heb, maar kan het niet
meer terug vinden.
Toch nog een klein dingetje... Ik probeer ergens op de werkbalk een knop te
vinden om een geselecteerde record te verwijderen..... nergens te vinden.
Ook niet via Bewerken>......
Dus de enige manier is door op de delete toets te drukken. Dit lukt
natuurlijk, maar je zou verwachten toch ergens een knop op de werkbalk te
vinden.

Op 15-7-06 heeft Dirk Ruijne <[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:



johny bettens schreef:
>
> Sorry hoor, het lijkt er een beetje op dat ik het allemaal aan het
> afbreken
> ben terwijl het eigenlijk mijn bedoeling is om het te helpen opbouwen.
> Jammergenoeg ben ik daar niet genoeg onderlegd voor (=niet slim
> genoeg) en
> dus moet ik wel rekenen op de kennis en intelligentie van anderen.
> Kortom,
> ik ben een "gebruiker" en wil dus "gebruiken". Niettemin...... leve
> OOo en
> bedankt voor de ondersteuning.
>
>
Gewoon je vragen blijven stellen Johny.
Ten eerste is SQL niet zo standaard als de naam (Standard Query
Language) suggereert. Dus een vraag mbt SQL zou best meer OpenOffice.org
gerelateerd kunnen zijn dan je vermoedt.
Daarbij denk ik dat  Benno en Johan  hun opmerking niet als
terechtwijzing bedoelen, maar als tip. Van een beetje meer SQL-kennis
wordt je natuurlijk niet slechter. In dat kader kan ik je het boek: "het
SQL leerboek" van Rick van der Lans aanbevelen.
Tja, het blijft jammer dat je nu nog relatief snel naar SQL moet grijpen
voor een query. Bedenk daarbij dat base nog jong is en nog veel
ontwikkeld moet worden. Komt allemaal goed.

Dirk


---------------------------------------------------------------------
To unsubscribe, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
For additional commands, e-mail: [EMAIL PROTECTED]




--
Vriendelijke groeten,
Johny

Ik ben een fervent OpenOffice.org gebruiker.
OpenOffice.org is subliem, legitiem en kost geen centiem

Antwoord per e-mail aan