Hola,

Enhorabona per la iniciativa, Gil!

I una reflexió a partir de la meva experiència personal... de "no teech" i
"no osonenc" ;)

Penso que es clau --fora d'Osona-- que quan hi hagi uns pocs nodes locals es
desencadenin processos de *trobades presencials locals periodiques*. Cadascu
al seu ritme i segons els seus interessos.

Al meu entendre poden jugar un paper accelerador de l'expansió de nodes molt
important a un territori. Per exemple, per a mi hi ha un abans i un despres
de la primera trobada presencial que vaig tenir: el SAX200?.

Potser a Osona aquesta necessitat no es percep tant perque "hi és per
defecte": segur que tothom que te nodes coneix face to face altres usuaris
guifi.net i us veieu quan fa falta. I si vols muntar un node segur que tens
on acudir...

Si no ets teech necessites trobades presencials amb teech locals per tirar
endavant un node (o tenir moltes hores per estudiar-te la documentació i la
web), perdre-li la por a l'assumpte i tenir confiança en que si tens algun
problema pots tenir algú "a ma". La trobada presencial redueix les barreres
d'entrada al projecte als no-teech (com jo), treu les pors i dona
confiaça...

Per exemple, jo espero poder anar a un taller de muntar un node per tirar
endavant el meu. Espero que pugui fer-ho al guifi·lab del citi·lab. ;)

APA NOIS, A MUNTAR TROBADES LOCALS (I A ANUNCIAR-LES I DIFONDRE-LES PER TOTS
ELS MITJANS, NO HO OBLIDEU!)

Josep Vives Jounou

http://josepvives.cat
josep.vi...@gmail.com