Perdoneu no haver entrat abans, avui he estat reunit amb la CMT per rollos varis que ja us podeu imaginar.

Intento parlar tan poc com puc en "nom" de la fundació, i procurar fer-ho sempre que puc a títol personal, perque a dins de guifi.net soc un més i prou.

Ara bé, tampoc es tracta de que eviti discusions interessants com la d'aquest fil i dongui la meva opinió, que sobre un tema com aquest a més no és una opinió qualsevol, perquè com que tinc poders de representació de la Fundació, per sort o per desgràcia, jo i la resta del patronat, quan ens posicionem, si que ho podem fer en nom de la fundació.

L'últim dia que vaig veure a en Jordi Bosch li vaig dir que nosaltres no defensavem cap opció política i que som independents, però que això no treu que ens vulguem relacionar amb totes les opcions polítiques per explicar-los la nostra visió. En Jordi em va dir, i crec que no li faltava gens de raó, que vale, que el que li estava dient era que jo no era de cap partit ni ho seria, pero que ens ho mirem com vulguem, però que els hi diem a les administracions públiques el que han de fer, perquè i com, i d'això se'n diu fer política en majúscules. La veritat es que tampoc li falta raó. Nosaltres tenim vocació de participar.

L'Omnium, que és qui convoca la mani, és com nosaltres una entitat civil suposadament independent que crida a la participació, i com nosaltres, hi convida a tothom, incloent als partits. Son els partits els que es barallen sobre el lema, pero el fons de la convocatòria no es demanar el vot per un partit o un altre, que és el que no podem fer, sinò reinvindicar un valor democràtic elemental: el que decideix un poble per referèndum i en pau, no ho pot canviar la sentència d'un tribunal.

Son exactament els mateixos valors que nosaltres defensem quan fem la xarxa de telecomunicacions, el que decidim fer els ciutadans de com ens connectem a internet, no pot venir un organisme o una administració, el que sigui, per dir-nos que no ho podem fer.

Igual que nosaltres encara que no demanem el vot per ningú, si que demanem suport als partits polítics, administracions i entitats civils perquè reconeguin els nostres drets, no ens ha d'estranyar que també altres entitats facin una crida a la societat civil perquè els ajudem a defensar els mateixos valors.

Tal i com està plantejada aquesta mani, i a banda de les picabaralles entre polítics que sempre hi seràn, o com de crítics som amb el "sistema" (que en general jo diria que ho som bastant), de qui legítimament és independentista o no, és una mani prou inclusiva per merèixer el nostre suport.

Jo voto que SI que ens hi hem d'adherir i donar-hi suport, i còpio al patronat perquè fem una votació ràpida i ho decidim, igual que ens vam adherir al manifest de suport per la xarxa oberta i animar a que tothom hi participi.

El que no sé si hi podré anar dissabte, però haig de dir que m'emociona, com suposo que també a molts, veure com amb tant poc de temps la gent es mobilitza per intentar donar-hi cobertura, una empresa difícil, que surti com surti ja val la pena i és per treure's el barret.

Visca la participació de la societat civil en pau i llibertat.

SAX!

Al 07/07/10 19:03, En/na David Grau Serra ha escrit:
+1

Hola,

Proposo que la Funació s'adhereix a la manifestació del 10 de juliol
[1]. El nombre d'entitats que s'hi adhereixen creix dia a dia [2], i a
més a més crec que és un gest de correspondència envers a la molta
gent de guifi.net que esta fent mans i mànigues per poder donar
cobertura a la manifestació.

Què en penseu la resta de gent?

[1] http://www.somunanacio.cat/www/somunanacio/ca/manifestacio/adhesions.html [2] http://www.somunanacio.cat/www/somunanacio/ca/manifestacio/adhesions/institucions.html

Gràcies per la vostra atenció