Tots ens omplim la boca que la web no és comprensible, que hi ha coses
frikis que tiren per enrere als nous vinguts i ara amb això de les
zones s'obre un debat surrealista on n'hi hagi.

Analitzant:

- La zona arrel es diu guifi.net World, algú em pot dir un sol mapa o
atles que hi hagi una zona, puntualitzo, zona geogràfica que es digui
guifi.net i posats a donar noms surrealistes perquè no dir "Univers
Guifi.net", potser passaria una mica desapercebuda.

- La primera divisió de zones són els continents. En to irònic dic que
és una "gran subdivisió" perquè ens ajuda a diferenciar quatre grans
continents del món, perquè quatre i no vuit? Àfrica té 4 nodes
operatius (cap d'ells a Canàries), Amèrica té dos nodes operatius i
Àsia no té tanta sort (zero nodes), és a dir la divisió més inútil que
pot existir perquè no ajuda en res i provoca alentiment a l'hora de
dibuixar un node i confusió per exemple en el cas canari. Es poden
suprimir.

- Arribem als països i perquè no surti Espanya en les llistes podem
inventar la rucada mes gran de tota la web que és la "Iberian
Peninsula", "La France" (amb el La davant) és un altre bon exemple,
bon exemple per sortir corrent si un és nou i està interessat en
dibuixar un node després de seleccionar la zona.

- Baixar a nivells inferiors es pot fer, però mai serà tan rellevant
ni efectiu com fixar una bona arrel i un tronc que pugui suportar el
pes de totes i cadascuna de les branques.

Ja vaig exposar el meu criteri que sota del nivell arrel vagin els
països que té l'ONU registrats (així ens estalviem el Vaticà), una
altra proposta és que sigui la Viquipèdia la que marqui el camí. Cap
proposta serà acceptada, i tot perquè en la llista de països hi ha un
que es diu Espanya.

Proposo una nova fórmula per a la nomenclatura de zones, fins i tot
pot servir per a la seva demarcació en molts casos, la fórmula és la
"democràcia Google", m'explico, les zones prenen el nom que te mes
resultats a Google per a aquesta recerca. És democràtica? Un exemple,
Zaragoza té aproximadament 25.400.000 resultats i Saragossa 1.700.000
doncs queda adjudicat el nom de "Zaragoza" per a la zona. Un altre
exemple La France (172MM) France (615MM), guanya la segona. És el
sistema que els usuaris prefereixen per referir-se a cada una de les
zones, i perfectament democràtic.

D'altra banda hi ha un grup de gent que s'està ocupant de la
remodelació del web, crec que cal confiar-hi tots aquests canvis, i
qui vulgui donar la seva opinió pot fer-ho o bé presencialment a les
reunions o a les llistes de webdev.

És a dir, estem pensant en nosaltres, les nostres fòbies ens fan ser
petits de mires i no estem pensant per a res en les noves
incorporacions a les que els posem totes les traves perquè formin part
del projecte. D'una banda ens omplim la boca que cal fer gran la
xarxa, cal estendre i per una altra ens mostrem mesquins amb coses com
aquestes.

Salut