On Fri 09 May 2014 09:44:05 Alberto José García Fumero escribió:
> Como ves, diversión no me falta. He copiado en la flash tu documento, y
> espero poder estudiarlo este fin de semana. El detalle que más me
> intriga en este momento es qué información debe transmitir el registro
> TXT del servidor que esté usando como mirror local. Los detalles del por
> qué te los cuento luego. Ahora ya me están llamando para otra cosa.

Hechale un ojo a esta página, la tomé del sitio de clamav hay una opción nueva
que no conozco el Avfs

************************

Filesystem+ClamAV
ClamFS
Supports: clamd
ClamFS is a FUSE-based user-space file system for Linux with on-access anti-
virus file scanning through clamd daemon. The LRU cache is used to provide fast
access to files already scanned when multiple open requests are preformed.
ClamFS support three logging methods (stdout, file, and syslog) and sends e-
mail notification when virus is found.
Avfs
Supports: ClamAV
Avfs, a true on-access anti-virus file system that incrementally scans files
and
prevents infected data from being committed to disk. Avfs is a stackable file
system and therefore can add virus detection to any other file system: Ext3,
NFS, etc. Avfs supports forensic modes that can prevent a virus from reaching
the disk or automatically create versions of potentially infected files to
allow safe recovery. Avfs can also quarantine infected files on disk and
isolate them from user processes.
Dazuko
Supports: clamuko
This project provides a kernel module, which provides 3d-party applications an
interface for file access control. It was originally developed by H+BEDV
Datentechnik GmbH to be used for on-access virus scanning. Other uses include
a file-access monitor/logger or external security implementations. It operates
by intercepting file-access calls and passing the file information to a 3rd-
party application. The 3rd-party application then has the opportunity to tell
the kernel module to allow or deny the file-access. The 3rd-party application
also receives information about the file, type of access, process id, and user
id.
samba-vscan
Supports: clamd
samba-vscan provides on-access scanning of Samba shares with ClamAV, FRISK F-
Prot Daemon, Kaspersky AntiVirus, OpenAntiVirus.org ScannerDaemon, mks
AntiVirus, Sophos Sweep (via Sophie), Symantec AntiVirus Engine (via ICAP),
and Trend Micro (via Trophie). It supports Samba 2.2.x/3.0 with working
virtual file system (VFS) support.

**********++
Repecto a lo de escanear máquinas por la red, recuerdo que yo usaba una opción
en el clam.conf que habría un puerto por TCP a través del cual se podía dar
intrucciones a clamav con lo cual no había que montar ni compartir ningún dir,
simplemente habrías el puerto y listo le puedes dar cualquier orden de forma
remota al clamav que este instalado en esa pc-
De hecho ahora recordando mis tiempos con clamav+ dazuko, recurdo haber
reportado un bug  y que los desarrolladores me dijeron que sería resuelto en
la versión 0.98 y que dazuko sería reemplazado por fanotify y ahora me puse a
ver el change log y encontré algo esto..
Fri Nov 4 18:32:50 CEST 2011 (tk)
 * remove some dazuko/clamuko code - to be replaced with fanotify

si el bug no se resolvió con esto, cuando menos puedo asumir que esta en camino
a ser resuelto..

Salu2, Ulinx
"En un problema con n ecuaciones
siempre habrá al menos n+1 incógnitas"