Hej Ravn
Du har fat på noget her, men ingen roser uden torne.
En bærbar whf har en meget begrænset rækkevide, under 10-15 km, til gengæld
så er det skibstrafikken man får fat på, men, og her vil jeg sige det med
store bogstaver, ikke megetn sansynlighed for at få fat på myndigheder,så
hvad så, en lystsejler på dybt vand kommer ikke ind på lavt vand, og der kan
vi sagtens drukne.
Dine priser syntes jeg virker enorme, men det er måske bare mig der ikke har
fulgt med, for jeg har haft mit cerifikat i over 30 år nu, men i en sejlklub
arrangeres der hvert år kurser, så måske det er muligt at komme med.
Hvordan med at have en WHF med og så bruge den i nød, så bliver der ikke
spurgt om du har certifikat? det er vel ikke meningen at vi skal bruge den
til smaltalk
Men har vi brug for en WHF? er vi ikke snart ved at gøre os afhængige af at
være beskyttede i hoved og r.. at det bliver kedeligt at være på vandet.
Ingen WHF til mig
Samtiddig så vil jeg da gerne slå et slag for at vi padler på en fornuftig
måde, og ikke går ud for at tage chancer, med urealistisk lange kryds som
sinlehand padlere.
Jeg mener ikke at det altid skal være langt og hårdt/farligt for at være
godt, hvad med nogle ture hvor der både er tid til badning, madlavning og
overliggerdage uden at være stressede. På min sommertur blæste jeg inde i 3
dage nede ved Hov, det var pragtfuldt at lave gode gåture, shopping og at
have tid til madlavning, læsning og sol på hele kroppen.
det er vi ved at glemme.
Nå men det var jo WHF det drejede sig om, så igen INGEN WHF TIL MIG

Venlig hilsen Peter Ø