Hej Lenze

Se mit svar til Lars omkring rep.
Sænkekøl giver vist altid problemer - en af grundene til at jeg bedre
kan lide et vipperor.

Hvem taler om at smide kajakken ud fra 2. sal - ud over dig Lenze?
Jeg foreslog blot at lægge dem på taget af en bil, spænde dem fast så de
ikke falder af, og så padle ud fra en stenet strand og surfe ind på
stranden igen 10 gange - hvilket vel svare til et par almindelige
weekendture.
Men når nu glasfiber skulle være mere holdbart end plast, så er der vel
ikke noget problem i denne lille test?
Er der andre end Lenze der stiller med fiber kajakker? - Det er jo både
let og hurtigt at reparer evt. skader efterfølgende ;o)
Jeg stiller stadig gladelig med 10 plastkajakker :o) (inkl. min +10 år
gamle!)

Der er forskel på plasten fra producent til producent, men f.eks.
Dagger, Liquid Logic og formentlig også Necky bruger samme plast til
deres ww- og havkajakker. I stort set samme tykkelse.
Stivhed og vægt er mindst lige så afgørende i moderne ww-playboating som
i havkajak på konkurrence niveau.

Vedr. undervisning i rep.
Så har jeg stadig en artikel på vej (ja, jeg ved jeg har sagt det før
:o)) omkring hvordan det kan gøres. Jeg tør dog ikke love at jeg får
mulighed for at holde kursus på et træf.
Jeg har meget få weekender fri, og der bliver familie og venner
prioritet meget højt.
Men en hverdags aften her i København kunne da være en mulighed, hvis
der er interesse?

Med venlig hilsen

FarOut / Jakob Hertz
Website: www.FarOut.dk