saye nak mintak tolong.....ader tak sesape kat sini...yang bekerja sebagai
Tentera Udara... or ader contact tentera ngan Udara pun ok...kalo bleh saya nak
mintak tolong ngan berpangkat tinggi....please I badly need your help......

thanks....KIRUBAGHARAN.S
kiru_1...@hotmail.com

To: hidayah...@yahoogroups.comfrom: Date: Tue, 16 Dec 2008 08:47:44
+0800Subject: Re: Help Palestine [hidayahnet] Merawat pelbagai penyakit melalui
bekam

Salam, Kenapa harus pergi jauh? Kat kompleks PKNS Shah Alam ada rawatan bekam.
Kat ground floor. Or you pergi kat Bandar SG. Emas Banting ada tempat bekam
yang diusahakan oleh AZR Agro . Ianya diusahakan oleh penternak cacing tu .
Pernah mereka ni keluar kat Majalah 3. No tel saya tak tahulah. tapi kat
sebelah TEsco Banting.

capthalim Sent by: hidayahnet@yahoogroups.com
12/15/2008 10:11 AM

Please respond tohidayah...@yahoogroups.com

"Ikhwanul Muslimun" <hidayahnet@yahoogroups.com>

cc

Subject
Re: Help Palestine [hidayahnet] Merawat pelbagai penyakit melalui bekam

Saya telah beberapa kali cuba untuk menghubungi Ustaz Abdul Hadi di no. HP:
019-3-6697374 tetapi gagal "Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi". Ada
nombor lain ke? Ab. Halim bin MuhamadF&N Coca-Cola (M) Sdn BhdNational
Logistics & Distribution Dept.DID : 03-51014332HP  : 013-3424198Fax :
03-51014333

Rozmal; bin; Malakan Sent by: hidayahnet@yahoogroups.com
04/12/2008 21:58

[...]

Kawan saya Ustaz Abdul Hadi di Seremban Jaya adalah merupakan pengamal rawatan
bekam. Bekam adalah merupakan kaedah perubatan yang diamalkan dan disarankan
oleh Rasulullah saw. Tempat rawatan bekam beliau ialah di rumah teres setingkat
jalan bertentangan dengan stesen minyak Petronas di Taman Seremban Jaya. Untuk
wanita akan dibuat oleh isteri beliau atau sahabat isteri beliau. No tel Ust
Hadi untuk temujanji 013-6697374 , atau boleh hubungi sahabat saya lagi seorang
Sdr Sharizal 017-2218189.Kalau dari Lebuhraya keluar di Tol Senawang. Lepas
keluar tol jumpa lampu isyarat pertama masuk kanan. Terus dalam lebih kurang 2
km akan jumpa stesen Petronas sebelah kiri. Tempat rawaran bekam Ustaz Hadi
deret rumah teres sebelah kanan.********************* Berbekam makin
popularUtusan Malaysia 1 Nov 2008. SEREMBAN 31 Okt. - Seorang pengamal rawatan
tradisional di Seremban Jaya dekat sini menawarkan perubatan secara berbekam
iaitu salah satu bentuk rawatan alternatif kepada mereka yang menghadapi
pelbagai jenis penyakit.Pengamal rawatan tradisional berkenaan, Abdul Hadi
Mohd. Isa berkata, sejak beliau menawarkan khidmatnya lima tahun lalu sambutan
yang diberikan oleh orang ramai terutama masyarakat setempat amat
menggalakkan.Malah, katanya, kebanyakan mereka yang pernah menggunakan
khidmatnya akan mengulangi rawatan beberapa kali selepas merasakan keberkesanan
rawatan tersebut terhadap penyakit yang dihadapi.''Rawatan ini dengan izin
Allah boleh mengubati pelbagai jenis penyakit kecuali Aids dan Hepatitis B. Ia
merupakan sejenis rawatan yang telah wujud sejak beribu tahun dahulu.''Lebih
istimewa lagi ia merupakan cara perubatan yang pernah diamalkan oleh Rasulullah
dan para Sahabat baginda. Saya terpanggil untuk meluaskan teknik ini kepada
masyarakat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.Malah, Abdul Hadi
berkata, dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh al-Tarmizi telah menyatakan
ketika Rasulullah dalam perjalanan Israk Mikraj, Baginda menemui malaikat yang
menyuruh umat Islam menggunakan bekam untuk tujuan kesihatan. Beliau berkata,
fungsi bekam adalah untuk mengeluarkan darah kotor yang mengandungi toksid dan
jika dibiarkan boleh merosakkan sistem badan.''Toksid adalah endapan racun yang
tidak boleh ditapis oleh tubuh manusia. Ia berpunca daripada pencemaran air dan
udara, zat pewarna dalam makanan, pengawet, perisa makanan, sayur yang diracun
serta gaya hidup tidak sihat seperti merokok dan menagih dadah.''Bagi
menghilangkan toksid rawatan secara berbekam adalah cara paling sesuai. Ia
selamat tanpa kesan sampingan yang ketara," katanya lagi.Beliau berkata, secara
umumnya terdapat empat jenis bekam iaitu bekam basah, bekam kering, bekam
luncur dan bekam tarik.''Bekam basah bertujuan mengeluarkan darah kotor, bekam
kering adalah untuk keluarkan angin manakala bekam luncur bertujuan melancarkan
perjalanan darah di bahagian kedua urat belikat.''Kaedah bekam tarik pula
digunakan untuk menghilangkan sakit kepala," katanya lagi.Mengenai alat untuk
berbekam pula beliau menggunakan alat bekam moden yang perlu dipastikan tahap
kebersihannya setiap masa bagi mengelakkan jangkitan.''Setiap kali selesai
digunakan alat tersebut akan direbus di dalam air mendidih 100 darjah Celsius
selama 15 minit bagi menjamin kebersihannya. Sarung tangan dan jarum yang telah
digunakan akan dibuang," ujarnya.Berhubung caj yang dikenakan, beliau berkata,
setiap rawatan dikenakan bayaran sebanyak RM60.''Namun begitu jika pesakit saya
di kalangan mereka berpendapatan rendah saya tidak akan kenakan bayaran tetap
sebaliknya mereka boleh membayar setakat mereka mampu," tambahnya.Mengenai
rancangan masa depannya pula, beliau berhasrat untuk memiliki sebuah pusat
rawatan tradisional yang lengkap.''Saya bercita-cita memiliki sebuah pusat
rawatan yang bukan sahaja menyediakan rawatan berbekam tetapi juga menyediakan
pelbagai rawatan alternatif yang lain yang semuanya berasaskan pada herba,"
katanya.Mereka yang berminat untuk mendapatkan khidmat berbekam boleh
menghubunginya di talian
013-6697374.http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1101&pub=utusan_malaysia&sec=Selatan&pg=ws_03.htm&arc=hive

Manage multiple email accounts with Windows Live Mail effortlessly.
http://www.get.live.com/wl/all