Assalamualaikum,

Dekat office saya ada wakil Takaful Nasional datang dan
dia orang buat briefing pasal Equity Takaful. Saya dengar
ni dari kawan sepejabat.

EPF bolehkan kita melabur dalam skim Equity Takaful
bergantung kepada jumlah yang kita ada dalam akaun EPF
kita (samada akaun I shj ataupun semua).
Equity Takaful boleh dilabur mengikut jumlah unit yang mampu dan harga
seunit bergantung kepada umur kita (RM4917 untuk umur 33).
Keuntungan untuk seunit adalah RM100 sebulan (yang ni saya tak berapa sure).
Kita boleh keluarkan semua pelaburan kita bila mencapai umur 55 tahun nanti.

Tujuan email saya ini adalah untuk mendapatkan penjelasan yang lebih terperinci
mengenai apa yang diterangkan di atas disamping memberi tahu
kpd seluruh warga hizbi mengenai kita boleh melabur dgn duit EPF kita.

Adakah diantara warga hizbi yang tahu lebih terperinci mengenai EPF &
Takaful Equity? Saya berharap mendapat penjelasan untuk kepetingan
kita bersama

Membangun Bersama Islam

Kirim email ke