Interessants reflexions, això si que es un "fòrum", on tothom pot dir el que
pensa.

A veure, comencem per dir que no soc cap especulador, no fotem,  ni els
defenso tot i que sigui "legal". Alguns ho poden fer, especular, jo no, no
es cap critica, es una reflexió. El fet de fer-ho tampoc se si es una
ventatja o no. Cada cop estic mes liat. Tots tenim al cap dos personatges,
un àngel i un diable, clar que hem de ser sincers, almenys amb nosaltres
mateixos, si no, no val.

No vull entrar en el terreny personal (repetiré que cadascú te la seva
historia), crec que aquí exposem reflexions no sols es pel que hem sentit,
sinó pel que hem viscut, les pròpies experiències.

Especulador es qui compra sense que li calgui pel seu us, o ho fa per
invertir, pensant vendre-ho (no se sap quant, ni qui, potser els seus fills
o nets) i treure uns interessos pel capital invertit. Igual que qui deixa
els diners al banc, pensant que ens donarán uns rèdits (ara una misèria).
Pensàvem posar 100.000 pts i ens barallàvem perquè no ens donàvem mes
interessos (tot i que no preguntem que fan amb els calés, un altre tema).
Petits especuladors també (ningú es salva), en això en diuen petits
estalviadors. Se que es una pobre definició, però jo m'entenc i ballo sol.

Si algú compra avui per 10 i demà li donen 20, te 20 per comprar-se altre
cosa, que potser en val (li demanin) 30 i no mes li falten 10, no? qui no
compra per 10, no te ni 10 ni 20 per comprar-se res. Ja se que es un compte
que mai s'acaba, però alguna vegada s'haurà de començar. Però, i si hi ha
algú disposat a donar-me 40 per lo que em va costar 10? li diré que no?. Si
amb un de 30 en tinc prou pues igual m'en sobre 10. Ull, ja estic especulant
!!!

Potser es massa senzill explicat en dos linees (o no), potser no queda mes
remei que anar a viure sota un pont o comprar una roulotte (llavors
estalviarem i farem altres inversions). Tot es relatiu, no tothom ha fet el
mateix esforç i d'altres no estan disposats a fer-lo. Cadascú te la seva
historia, es allò que qui estigui lliure de culpa ........

Jo no dic que els preus dels pisos siguin justos, no dic que res sigui just
(ni el preu del tallat). Ni tant sols dic que sigui just el preu que cobrem
pel nostre esforç laboral. Però, pregunto, algú esta disposat a treballar
per la meitat del que cobra saben que ja en te prou per viure?. No dic que
no sigui just, es humà, diria. Però si algú està disposat a pagar 6.000
Euros mensuals per la meva feina, estic convençut que si no l'agafo algú, a
mes de riure, em dirà que soc un ruc per no fer-ho. Si algú està disposat a
pagar-ho ......

Jo no mes he dit el que he dit, no altra cosa, quedi clar. (altra cosa es
que em sàpiga expressar o que s'entengui). Insisteixo no mes es una reflexió
en veu alta, demà igual m'en desdic (amenaço) ;-)))

Res està inventat des de que el mon es mon.