Per cert, m'he deixat més coses, tampoc penso anar a un forum de les cultures que fara que multinacionals puguin seguir construint armes per fer la guerra, que multinacionals puguinn seguir explotant la gent del que anomenem tercer món, no ho se, suposo que podria seguir. Em sembla que hi ha coses que no cal veure per poguer opinar. Jo no he vist moltes de les coses que passen a Iraq, és més, em sembla que els mitjans de comunicació no ens han mostrat ni una quarta part del que allà succeeix, però de totes maneres, encara que no hagués vist res no hi estaria a favor. No és criticar per criticar, ni per destruir, al contrari, però es que no ens deixen més remei, hi han coses a les quals ni hi tenim abast, jo intento construir de forma local, des del meu poble, treballant dia a dia, no cada 4 anys. Actua localment, pensa globalment.

Salut.

Francesc.

En/na Pere Castells ha escrit:

Bon dia:

A vegades tenim la tendència (potser cultural) de criticar. Es allò que es diu: "es mes
fàcil destruir que construir". Perquè dic això? dons perquè he vist la foto d'una
senyora
picant una cassola des de el balcó d'un pis davant del fòrum (fotografia a El Periodico
d'avui). Jo la titularia: "Aneu picant, cada cop que ho feu puja un 1% el preu del meu
pis" (fent referència no mes a la part especulativa que diuen i que evidentment hi es).
Però on no hi ha especulació? I el preu del tallat, del pa, del cafè, de la benzina, de
..... etc.

Potser es simple la definició però el que vull dir es que ràpidament hem (consti que jo
no) criticat el Fòrum i a pesar que ningú sap que es, sembla que hi han que si que ho
saben (es molt curiós, molt sorprenent).

Això s'en diu especulació? Potser si, però alguns dels mortals d'aquesta llista ens
posem
les mans al cap dels preus dels pisos (jo el primer) però, ves quina cosa, que a la que
fem una hipoteca, estem desitjant que pugi el preu del que hem comprat..... i si
potser el
doble en 24 hores encara mes orgullós estem. I ens ho diem, ho pregonem als amics:
Saps?
el vaig comprar per 10 i ara m'en donen 20. Amb un somriure de complicitat brutal.
Doble
moral? depèn d'on estem ubicats?. En que quedem?

Aniré al Fòrum, seré l'únic de la llista que ho farà (!) però necessito opinar i no
avançaré conclusions sense saber-ho i haver-ho vist abans. El no perquè no, no va amb
mi.

Encara recordo els mesos abans de les olimpíades del 92, tothom deia que fugiria de
Barcelona. Dons resulta que varen ser les millor vacances que he fet mai. Vaig comprar
entrades i el pressupost el vaig gastar com si estigues en una ciutat que no coneixia.
M'ho vaig passar pipa i els meus fills van viure un esdeveniment que, segurament, mai
tornaran a viure. Et senties ciutadà del mon i orgullós de la teva ciutat, de la teva
terra. Ja sabeu que volto molt i tothom m'ho diu .... que maca es Barcelona. A mes
d'una
ciutat els agradaria poder protestar, alguns no tenen aquesta sort, les mateixes
oportunitats.

Que les coses es poden fer millor? clar, i tant !!! però mai al gust de tots, això
també
està clar. Ningú recorda protestes per com estava la costa de Barcelona abans del 92,
jo
no recordo protestes per la degradació i les indústries que abocaven al mar tot tipus
de
........ en fi, ja m'enteneu. Clar que potser alguns dels que protesten no havien
nascut
o eren massa joves com per veure-ho. Recomano un llibre: "Donde la ciudad cambia su
nombre" - Francisco Candel.

P.D.: Recomanació. per tallar l'especulació no anem a esquiar o a passar les vacances
al
Pirineus, però algunes famílies viuen d'això. Evidentment, com sempre es diu, tot es
pot
matitzar, però no m'allargo mes que ja em coneixo.