Doncs a mi em sembla perfecte que hi ha pepitogrillus com en Benjamí que ens
recordin que no sempre el que es pot fer és el que més convé.
Hi ha coses il·legals que són lícites, coses legals que són il·lícites i
coses que són il·lícites i il·legals. Cadascú ha de decidir el que creu que
és lícit.

Però la discussió no està en si és legal o no piratejar-se els programes,
sinó a qui beneficia realment. Si fa 10 anys no ens haguéssim posat tots a
petar windows, officces, autocads, photoshops, corels i companyia avui els
formats estàndard serien uns altres, que no ens obligarien a passar per
caixa per poder seguir treballant. Ni a suportar "mis carpetitas", "mis
documentitos", "el puto-clip-me-paresse-que-va-a-escribir-a-su-tia" i altres
plagues.

I paradoxalment qui n'ha sortit beneficiat d'aquests pirateig són les
pròpies empreses que ara es queixen, ja que encara que la majoria de còpies
domèstiques fossin sense llicència han servit per imposar-se al mercat. I un
cop imposats ens volen fer passar per caixa. Talment com deien les mares que
feien amb la droga: "primer te la regalen i quan hi estàs enganxat te la
cobren".

Albert Que