> Tinc un pc pentium 166 que funcionaba amb w95. Es veu
> que en engegar s'habia de prèmer F1 per quelcom erroni, però
> no tinc el missatge que donava.

Segurament la pila que manté la memòria no-volàtil (amb la informació del
BIOS) està molt baixa o senzillament està morta-

> He formatejar el hd per instal·lar el w98 pero tinc problemes.
> De vegades no s'engega bé... s'engega sense sortir res per
> pantalla, detecta coses pero no va... ni fa pip ni res.
> Quan després de detectar hardware fa un pip si que s'engega
> bé, però en instal·lar el w98 es penja i ja torna a fallar en engegar.
> He cambiat la tarja de vídeo i la ram i falla igual.

L'ordinador es capaç de mantenir l'hora? És a dir, entres al BIOS fiques
una hora, l'apagues i treus l'alimentació durant una estoneta... i en
tornar a posar-lo en marxa, continua amb l'hora que has ficat tu?

Si no la manté, caldrà canviar la pila de la placa base.

> Què pot ser?   Placa?  Processador?
> Si en engegar fa un pip va bé, si no el fa no s'engega.

També pot ser algun component de la placa base que no funciona correctament
.. en aquests casos, detectar el component defectuós és força difícil i
tenint en compte l'antiguitat de la màquina, les possibilitats de reparació
són baixes.