Mireu llistaires, em sento ofes. I probablament la intenció no era
ofendre. Pero em refoten algunes actituds. Es veritat que la llista és
un lloc on es busca ajuda i s'aporten solucions. Jo soc un xuclador
confes: he rebut un fotimer d'ajudes. I he apres molt, el suficient
per poder ajudar a alguns amics no llistaires: el meu nivell és molt
baix.

Pero jo no estic a la llista nomes per xuclar. He compartiit moments
impresionants i he gaudit de discusions fortes però que, em reitero en
el meu argument, m'han fet aprendre molt. <per exemple l'altre dia una
companya de la lista em va passar un enllaç genial amb un fotimer de
programari lliure i estic practicant.

Mireu llistaires jo soc Assistent Social i quan vaig començar a
treballar vaig viure situacions que em recorden el moment actual de la
llista. Tu t'imagines una familia desnonada amb un fill de mesos que
et ve a veure pq no te cap lloc on dormir una nit freda d'hivern i que
tots els recursos quel li pots oferir estan `plens? Aquell nen dormira
al puto carrer aquesta nit: Començes a trucar a colegues de professió
i et diuen: - "si, em sembla que unes monjes tenen habitacions a
Barcelona però ara no m'enrecordo del telefon, o no el tinc" ...
etc... Fins que descobreixes que els colegues s'amaguen els recursos
els uns als altres i se'ls refot el que et puigui passar a tu amb el
que tens a les mans.  Alucinant no? Doncs no colegues, real com la
vida mateixa. El que passa és que afortundament hi han excepcions. Com
ni han, i n'hi hauran en aquesta llista. "Aprendre, per saber-se
desprendre, vet aqui el vell secret" com deia la canço del LLach.

Una abraçada, A TOTS

Albert Torrents