Hola,

Ja fa uns quants anys que les sigles ASNEF-EQUIFAX s'han fet conegudes
entre els consumidors. Abans d'aquestes sigles, i que continuen
vigents, hi havia les del RAI. Totes dos corresponen a empreses que
gestionen llistes de morosos, i són aquestes dues les més importants a
nivell de l'estat espanyol. El seu significat es:

ASNEF-EQUIFAX: Asociación Nacional de Entidades de Financiación.
EQUIFAX desconec que vol dir. Aquesta associació engloba els arxius de
les entitats financeres espanyoles.

RAI: Registro de Aceptaciones Impagadas, depén del Centre de
Cooperació Interbancària, una associació creada per bancs, caixes
d'estalvi i cooperatives de crèdit.

Tot i que el RAI és molt més antic que l'ASNEF, aquest no ha comportat
entre els consumidors els mals de cap que el darrer està donant. Jo
considero aquesta associació com un pseudo-tribunal, ja que et jutgen,
et sentencien, però no tens dret a la presunció d'inocència, ni a
defensar-te. La paraula de l'acreedor és suficient.

Segur que hi ha persones que mereixen estar en aquests llistats, ja
que han fet de la morositat una forma de vida. Però d'altres hi entren
(com jo i la meva companya), sense ser culpables del deute provocat, o
per culpa de la reglamentació de les entitats financeres, o per culpa
del preu de la justícia, que diu que és gratuita però hi ha persones
que s'han d'endeutar de per vida perque li tractin el seu cas.

Voldria que aquest fil serveixi per explicar les experiències
d'aquelles persones que han anat a parar a aquestes llistes de manera
involuntària, o bé, que hagin deixat de pagar a una empresa perquè el
seu servei era totalment ineficaç i han tingut veritables problemes
per donar-se de baixa (per exemple, empreses de telecomunicacions).
Segur que els comentaris que apareguin seran d'utilitat per tothom.

Ara ho deixo aquí, però el meu primer cas serà com vaig entrar a ASNEF
per la compra d'uns electrodomèstics a Eroski finançats a través de la
seva financera (FINANZIA), i de com em vaig assebentar quasi un any
després del sarau que la culpa era ...de La Caixa.

Salutacions