El Divendres 03 Juny 2005 20:04, Jordi Durban va escriure:
> Gràcies per les respostes, les estava esperant abans d'anar-me'n de
> cap de setmana, i no podré posar-m'hi fins a dilluns.
>
> Us poso una mica en situació:
>
> Molt, però que molt bon exemple. De fet, em succeeix una cosa similar:
> sempre intento canviar-ho tot jo (oli, filtres, escalfadors del
> gasoil...) però naturalment tampoc conec a fons la mecànica.

Operacions relativament simples de manteniment, sovint amb els taps que cal
canviar assenyalats.  D'aquestes també en faras al GNU/Linux :)

Per això parlava d'avaries, perquè el que t'ha passat amb el LILO té aquesta
categoria.

> Llavors el porto al mecànic. Què faig amb l'ordinador?? M'espabilo al google
> (sense coneixements és impossible espavilar-se, igual que no tocaria
> el meu cotxe sense saber què toco)

La frontera entre el fàcil o no està més difusa en el cas del programari que
en altres coses.  P.e. canviar la junta de culata és innacessible sempre per
molts afeccionats que regularment canvien filtres i les seves juntes.  És una
cosa que està prou clara.  Però no tant en programari: un afeccionat pot
arribar a fer una cosa d'importància equivalent canviar una junta de culata
després d'haver canviat uns quants filtres.  El que cal fer amb el teu LILO
és com canviar una culata sense haver vist mai una clau anglesa :)

També les solucions són diferents amb el bit que l'àtom: si has escollit mal
cotxe cal aguantar-se una bona temporada.  Si has escollit una distro que no
és per tu, en pots usar una altre ipso facto i amb un cost baixíssim.

> o pregunto a l'internauta.Què passa
> a l'internauta? Que deu estar de preguntes fins al capdamunt.

S'esborren els emails que no interessen i au. Si tot fos tant fàcil! :)

>  Això ja ho tenia clar però esperava poder començar una mica abans de
> trobar-me amb això.De fet, tinc un mutifunció Lexmark X1150 pel qual
> no existeix driver per Linux, però això no m'havia frenat.

Ben fet :)

La llibertat no pot dependre del preu d'una impressora, sovint car en
comparació amb el que val la tinta nova.

> En fi, que ara em trobo amb una Knoppix live CD a la qual no sé com
> posar-me com a root ("Please enter root's password to
> run /usr/bin/x-terminal-emulator")pq no reconeix cap password que jo
> hagi pogut donar, i que no conec a ningú proper a mi que em pugui
> deixar una Suse o Ubuntu. Què més voldria jo que fos fàcil!

En tinc 40, d'Ubuntus, llàstima que València no estigui gaire a prop :)

N tens ADSL?

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net