Hola,
lliure no és sinòni de "de franc" en tots els casos. Tu ets lliure de
descarregar (o copiar d'algú) els CDs de qualsevol distribució sense cap
problema, instal·lar-la i fer el que et vingui de gust, tot gratuït i amb més
qualtitat. Ara bé, també hi ha empreses que viuen de donar suport a les
solucions lliures  i això no és cap pecat. Empreses però que no t'obliguen a
pagar una pasta per un producte mal acabat (com ho són tots els de
Micro$oft). Està clar que, excepte possibles casos concrets de grans
corporacions, les solucions lliures resulten més barates a curt, mig i llarg
termini.

El programari lliure és obert (disposes del codi) i pel meu gust i
experiència, més estable, segur i de més qualitat.

Com persona que tot sovint instal·la ordinadors d'amics i familiars, et ben
juro que és molt més agraït instal·lar un Linux i ensenyar com va que no pas
instal·lar qualsevol Windows i haver de solucionar problemes constantment.

Us recomano aquesta lectura:

http://www.paretux.org/wiki/index.php/Carn_o_Peix%3F_La_met%C3%A0fora_del_Programari_Lliure

Salut i llibertat!

Alfons.

PS: enviar aquest correu pel que fa a programari no em costa ni un duro...
escrit en un ordinador amb Debian, amb un programa lliure, serà enviat a
través d'un servidor Debian, amb programari de servidor lliure i amb un
antivirus lliure -per la tranquil·litat de la gent windows- i... què us
"costa llegir-lo" a la gent windows? Llicència del Windows de torn, llicència
del programa client, llicència de l'antivirus i segurament també lllicència
de talla-focs! Calla! que potser teniu webmail! aleshores canvieu la
llicència del client de correu per una llicència de l'Internet Explorer, tot
confiant que no el tingueu rebentat o infectat per un spyware o qualsevol
cuquet d'aquests que fan del navegador Gates un programa tant "segur" (?)