Hola, Joan!
Suposo que molts companys t'ho podrna explicar millor, però...
És un cd que porta tot el SO (sistema operatiu) i te'l carrega des del mateix cd, sense instal·lar-ho al disc dur..
Et permet "jugar" i veure com funciona, sense donar el pas definitiu de canviar el teu Windows, per exemple.
Pràcticament totes les distribucions de Linux tenen un Live-cd. Pots provar-les totes abans de decidir-te per la distro que més t'agradi. Per exemple, a mi no em va anar bé les Ubuntu-Kubuntu pel meu vell portàtil i al final em vaig instal·lar una SuSE.
-----
Salut
Txerra
http://txerrades.blogspot.com/