Hello Joan,

JOiM> Em va venir al cap una escena suposada -vull dir que ho imagino, no va
JOiM> succeïr -que jo sàpiga. O potser sí-:

JOiM> Recordeu els més grans de la llista, les regles de càlcul ?

ONDIA !! Siii

JOiM> Servien essencialment per sumar logaritmes -hem sembla- En cosa de pocs
JOiM> anys, les calculadores electròniques les van escombrar del mapa i ara deus
JOiM> haver d'anar al museu per veure'n una.

Es que era una endròmina imprecissa i amb moltes possibilitats
d'error. No és extrany que tothom canvien "ipso facto"
Recordo que hi havien varies marques punteres. Faber Castell era una i
altra molt anomenada era Aristo. Aquesta va fer un timid intent de
posta al dia. Va treure una calculadora Aristo que valien, les
primeres 40 o 50.000 pts d'aquell temps i tenien les prestacions de ls
de 0,60€ de les botigues de xinesos pero deu vegades mes grans.

JOiM> Deu ser dels casos en que un producte va ser escombrat del mapa més
JOiM> rapidament.

Va ser engolit per la "fera ferotge" (copyright O.Montllor)  de la electrònica.

JOiM> M'imagino doncs el venedor de la fàbrica arribant consternat a l'oficina
per
JOiM> dir que els clients no li passaven les comandes, que havien aparegut
JOiM> calculadores que feien millor la feina. I m'imagino el propietari de la
JOiM> fàbrica de les regles dient que no podia ser veritat, que feien un bon
JOiM> producte, que sempre s'havia venut bé, que havien invertit molt en aquell
JOiM> producte, etc. etc.

JOiM> Me'ls imagino així, a hores d'ara, argumentant que ells anaven en una bona
JOiM> direcció.

I donant la culopa al departament de vendes i aquest al de promoció i
publicitat.

JOiM> Doncs aixó. I com m'en alegro.

Jo tambe.. . . .
i ara tambe em refereixo al pas perdut del PP.

JOiM> Vinga, bona tarda
JOiM> Joan Olivé i Mallafrè

--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net