En Joaquim Vilarnau escrigué:

> Pel que fa al concert de Bikini, els N'gai N'gai van tocar
> més estona perquè és l'únic grup que tenia el repertori
> preparat.

    Hola, Joaquim i tothom,

em sembla que ja et tinc situat. Pot ser que facis feina a una
revista que s'edita des de l'any 93?? No diré noms per no  fer
publicitat. ;-)

> Els altres ho van haver de preparar expressament.

Si l'explicació és aquesta, no hi tinc res a dir.

> Cadascú va preparar l'estona que es va acordar, tenint en
> compte que era normal que els Duble Buble touessin més
> perquè van tenir una repercusió molt forta al seu moment.
> Va estar a punt de trocar La Madam però al final no els va
> anar bé.

Ja ens vam trobar alguns de La Madam entre el públic.

> Tampoc no es tractava de fer un festival de 12 hores...

Potser no, però segueixo pensant que  alguns  grups  haguessin
pogut donar més de si, si se'ls hagués donat més temps.

Tanmateix, és comprensible que preparar-ho no  resulta  fàcil,
com ja hem comentat abans.

> I Hermann, si aquest puto país fos normal.

Segurament vaig ser massa dur amb aquesta expressió. Ho sento,
però sóc d'aquells que ha seguit el  rock  en  català  des  de
l'any 87, des d'abans del mal anomenat boom i  t'asseguro  que
fa molta ràbia veure com es trepitja i es menysprea la  música
en la nostra llengua.

Vaja, tornem a ser en una època que encara que des de l'Ender-
rock la qualifiqueu de musicalment molt  productiva,  la  qual
cosa m'atreviria a dir que en part és  certa,  el  paper  dels
mitjans de comunicació àudio-visuals torna a ser  bastant  pe-
nós. Els grups que canten en català no sonen pràcticament  en-
lloc. És precisament aquí on hi ha el problema.

Per exemple, algú se'n recorda de la Marta Roure?? I això  que
fa quatre dies que va representar Andorra a  Eurovisió  i  que
va treure el seu disc.

Vaja, si no hi ha difusió, malament rai!!!!

> Estic d'acord que alguns dels grups que esmentes tindrien
> l'obra reeditada en CD i serien recordats com cal.

En això estem totalment d'acord.

> Però poses al mateix sac alguns grups que, amb tots els
> repectes, eren molt dolents i només van publicar per la
> coincidència temporal amb el boom del rock català.

En això no hi estic gens d'acord. L'únic  grup  que  t'accepto
com a molt dolent són els Desperdicis Clínics, és més: són do-
lentíssims. Tinc el seu disc  i  si  et  digués  que  en  tots
aquests anys me l'he escoltat 5 vegades, t'enganyaria,  perquè
és tan dolent que no puc amb ell.

Ara, dit això, vols dir que:

* Els 080 són dolentíssims????
* Els Blues H són dolentíssims????
* Els Bocanegra són dolentíssims????
* Els Coragre són dolentíssims????
* Els Detectors són dolentíssims????
* Els Fàbius Cata són dolentíssims????
* Els GREC són dolentíssims????
* Els Octubre són dolentíssims????
* Els Pantaix són dolentíssims????
* Els Popstroc són dolentíssims????
* Els Rock Gaià són dolentíssims????
* Els Rock Bros són dolentíssims????
* Els U-Tòpics són dolentíssims????
* Els Zooil.lògics són dolentíssims????

No em diguis que els 080, els Detectors,  els  Rock Gaià,  els
U-Tòpics o els Zooil.lògics són dolentíssims, perquè  em  sen-
tiràs. ;-Þ

Un grup dolentíssim no pot parir una cançó tan brutal  com  La
cançó d'hivern, per posar un exemple.

D'acord que alguns d'ells són més aviat fluixos, com els Blues
H, els Coragre, els Fàbius Cata i  potser  els  Octubre,  però
normalment no es pot jutjar un grup per un únic disc i com  es
sol dir, a alguns d'ells ni tan sols se'ls va donar  l'oportu-
nitat de fracassar!!!!
                                    Que vagi bé tot. Adéu
                                            Hermann

Zooil.lògics
Tu rai (1r. L.P., 1992)
La cançó d'hivern
-----------------

Un altre dia com... com un somni fugaç,
un altre dia com... com un somni,
un altre dia com... com records perduts,
un altre dia com mai més.

Els dubtes neixen
lluny del teu amor,
com un silenci