Sent: Monday, May 08, 2006 7:16 PM
Subject: Re: [Internauta] Estatut 3.1

2006/5/8, Eduard Pertíñez i Juncosa <[EMAIL PROTECTED]>:
Abans d'ahir mateix, a Catalunya Informació, la periodista deia "...
mentrestant Felip Puig ha recordat al Govern que no es pot anar al referèndum
amb diferents opinions", amb el que implicitament, la mateixa periodista
donava aquesta asseveració, que és una falàcia, com a certa.

Eduard, vols dir què en aquest cas no has filat molt i molt prim? CiU està burxant al tripartit per activa i per passiva pel fet de la divisió d'opinions vers la recomanació de vot, i fins i tot s'ha sentit dir que potser caldria fer el.lecions abans del referèndum. Si un periodista recull íntegrament les paraules del portaveu de CiU escoltades una i mil vegades de boca de diversos membres sense fer cap valoració personal afegida, on està el fet implícit?

Que CiU vagi pel món amb aquesta cançoneta és política i el.lectoralment normal, es troba a l'oposició i vol agafar un bon lloc a la linea de sortida de les properes el.leccions, i si no es fan just després del referèndum tindrem cançoneta fins esgotar la legislatura.

Tot això ve a "cuentu" de les dues preguntes que has fet, que bàsicament
impliquen (com a mínim per a mi) que estàs reproduïnt el missatge falaç dels
mitjans de comunicació.

- Com s'aguanta que ERC segueixi al Govern...?

Perquè no hi hauria d'estar? Hom utilitza la força de la sortida d'un govern
quan aquesta és favorable per al seu projecte, o quan es considera "traït"
pels companys de govern.

Jo crec que la continuïtat d'aquest govern no depen de l'actuació d'ERC aquests darrers dies, cal valorar el seu treball com a conjunt i en aquests moments la imatge és de desgavell en la direcció del pais. Es poden trobar motius per afirmar que ERC ha de marxar de la mateixa manera que els trobem per fer fora en Maragall, que xic favor ens farà la història si només el recorda com El President de l'Estatut del 2006.

No és el cas. TOTS sabiem que el PSC té molt de PSOE i que el psc/PSOE
intentaria aconseguir el text estatutari més aigualit que fos possible. Era
la seva feina en la ponència de l'estatut. Aigualir l'autogovern de
Catalunya. Fer de botiflers. Però sense arribar a deixar-nos sense text.

Mira, jo considero que això que dius és demagògia. Resulta evident que PSC i ERC tenen posicions distants respecte el que li cal a Catalunya, però el fet de pensar diferent no és motiu per parlar d'enemics del pais, de fet pel PSC o CiU ara mateix els botiflers són ERC pel seu no a l'Estatut.

ERC pot estar d'acord o no amb aquest text aigualit, però la "traició" no l'ha
dut a terme el seu soci de govern gran, sinó la oposició.

Que consti que no m'agradat gens l'actuació, no de CiU, sinó del quatripartit que va anar a Madrid a negociar l'Estatut. El 90% del Parlament de Catalunya es va convertir en un campi qui pugui, i CiU va demostrar que els anys al Govern de Catalunya li han proporcionat molta experiència, que coneix molt bé el terreny dels negociadors. Tot i que em pesa molt i molt dir-ho, l'acció política de CiU en aquesta negociació ha estat de les millors (sinó la que més) de la seva trajectoria política a Madrid.

- Tant els agrada la cadira que en dos anys i escacs ja s'hi han acostumat...?

Un cop acabat el referèndum, segurament hi haurà eleccions. Un NO ampli, i en conseqüència un SÍ minso, prefigura un panorama electoral més que favorable.

Jo m'esperaria a conèixer el resultat de les eleccions no fos cas que més d'un s'endugui una desagradable sorpresa, i aquest darrer comentari reconec que és pura demagògia.

Salutacions