pere,

permet-me que discrepi: no tothom té raó.
pq no es pot defensar una cosa i el contrari i tothom tenir raó.

segons es miri el país hi ha dues opcions:
1- comunitat autònoma (pseudonacional o no) dins l'estat espanyol
   a) tractats a patades, com fins ara
   b) amb un encaix mínimament racional, o que ho sembli

2- la sobirania

1- a) correspon al PP i al PSOE
1- b) correspon al PSC, IC i CiU
2- correspon a la ideologia teòrica d'ERC

1a) ja sabem què és: si algú ho vol, allà ell
1b) optimisme i il·limitat pensar que espanya ens donarà (pq aquí depén d'ells) un tracte just si no ho ha fet en 300 anys i ja 500 anys abans hi havia problemes. sense anar tant lluny, des de la república fins ara cap variació significativa 2- és un dret que si la majoria del poble vol l'exercirem, sense permisos ni concessions, sí amb negociacions sobre la forma i detalls pq no hi ha més remei, però ho hem de decidir només els que vivim i paguem aquí.

sinó 2- doncs anirem trampejant i fent pena entre 1a i 1b que qui dia passa any empeny i acabarem diluïts

salutacions a tots,

òscar

----- Original Message ----- From: ""Pere Castells"" <[EMAIL PROTECTED]>