>Els espanyols no ens deixaran pas separar-nos.
>Alfred

Estic d'acord, però jo ja em conformaria, de moment, amb poder tenir tots els
drets i beneficis de la resta d'espanyols, cosa que ara mateix NO passa. No som
igual, el fet de ser català està "penalitzat", mireu al vostre entorn, des de
les coses mes simplistes: peatges per exemple a les mes fotudes: sanitat,
impostos... Us posaré alguns exemples, banals algun si voleu, però viscuts en
carn pròpia:

Tinc un cosí que ha marxat a viure a Sevilla, és tan català com qualsevol de
nosaltres però aquí treballant com un cabró (és perruquer) no arribava a final
de mes ! allà treballa igual i viu bastant, bastant millor, les filles no
paguen escola (escolarització 100% subvencionada) ha rebut una subvenció de la
junta de 6000€ per obrir el negoci, no paga desplaçaments, la casa li costa la
meitat del que aquí... i mes petits detalls que a final de mes li fan veure
clar que ha pres una  bona decisió, l'altre dia em deia: ara visc, i em queda
un raconet per si mai tinc un imprevist....

La meva mare està jubilada, des de catalunya per tema de competències
transferides i manca de pressupost (funcionaria de torn dixit) no arribava als
viatges de l'inserso... mitjançant una coneguda a Mallorca i tramitant des de
allà ja en porta 2 en lo que portem d'any... El fet és pel motiu que sigui: des
de catalunya no, des d'una altra CCAA si.

El meu pare va morir fa 2 anys, a l'hora de tramitar l' herència (un pis i una
plaça d'aparcament, grans possessions com podeu veure...) en paraules textuals
del notari: "si vds. fueran de otra comunidad, hubiera costado mucho menos"

Un oncle de la meva xicota, de Jaén, s'ha operat del cor a BCN, un altre oncle
amb la mateixa dolència, la mateixa ! Està en llista d'espera, la sanitat
catalana ha d'acceptar quotes d' altres comunitats que no les tenen
completament transferides... Ser català et pot costar fins hi tot la vida en
segons quins cassos !  Jo no vull que els catalans anem per devant, vull que
anem al costat dels altres, ni mes ni menys, el mateix tracte.

En un altre àmbit, sabeu perquè el port de València està esdevenint el
principal port de descàrrega de mercaderies a l'estat espanyol? Ves que no
tingui a veure amb la rigurositat en les inspeccions entre el port de BCN i la
resta.... ves que no sigui que allà on ho fan millor no hi anem que igual ens
miren mes...

Tinc família a València, ara a Sevilla i la meva xicota a Andalusia, i ho veig
tot sovint, que ser català, només pel simple fet d'haver nascut a catalunya,
independentment de si ets nacionalista o no, és un greuge comparatiu amb la
resta de ciutadans de l'estat espanyol. Jo, com a mínim, voldria ser com ells.

Per cert, el nou estatut no arregla CAP dels agravis que us he explicat....

I això son realitats del dia a dia. I a sobre jo soc l'insolidari, l'extremista
i el dolent de la pel·lícula....

Salutacions,

Albert