From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Behalf Of Jaroslav Kortus
Sent: Monday, January 29, 2007 1:24 AM
To: Java
Subject: Re: jak spustit externi aplikaci (alias jak generovat smlouvy)

Dobry den,
dekuji za vsechny prispevky. Prave proto, ze si pouzitim JR nejsem jist,
napsal jsem onen prispevek. Jde o to, ze smlouva (jeji tisknutelna verze) ma
zpravidla pevne definovanou strukturu, ale muze se stat, ze pro vyznamneho
klienta je zapotrebi pridat do smlouvy nejaky dodatek, zmenit ostavec v
podminkach ci smluvni podminku a tak (v realu se to stava denne).

Soucasne reseni:
Soucasne zastarale reseni funguje asi takto: Existuji sablony we wordu
(vzorova smlouva), ktera obsahuje dynamicka pole editovatelna pomoci maker.
Při založení nové smlouvy obchodník vyplni formulář v klientské aplikaci.
Pomoci prilozenych maker se do smlouvy doplni hodnoty z vyplnenych poli,
nejake tabulky a tak. Pred samotnym tiskem se muze smlouva upravit jeste
rucne (obvykle napr. smluvni podminky), cimz vsak zcela ztracime konzistenci
mezi podepsanou platnou uzavrenou smlouvou a daty v IS. Platna verze smlouvy
.doc soubor se archivuje. Pokud klient prijde a chce zmenit napr. smluvni
podminku, nasmlouvanou castku, ci cokoliv jineho zpravidla smlouvu nerusime
a nevytvarime novou, ale rucne zmenime data v klientske aplikaci a pote
tataz data zmenime v .doc puvodni verzi smlouvy, kterou mame archivovanu.
Cela, dnes jiz velmi komplikovana, mnohokrat zaplatovana klientska aplikace
tedy v zasade slouzi pouze pri vytvareni nove smlouvy. V situaci, kdy se
smlouva prodluzuje nebo
 meni
jeji podminky, nelze jiz aplikace pouzit, protoze jedine misto, kde je
smlouva v platnem zneni je onen .doc soubor resp. na originalu smlouvy,
kterou vlastni zakaznik. Pokud se nejaky zakaznicky pozadavek zacina casteji
opakovat, ukolujeme programatory, aby implementovali do systemu novy vzor
(sablonu) smlouvy. Ukolem je navrhnout modernizaci aplikace a posleze ji
implementovat, aby nebylo nutne napriklad kvuli "doplneni jedne tecky" do
sablony kontaktovat programatory.

Moje predstava o novem reseni:
Navrhnout strukturovanou formou SMLOUVY. Vytvorit rozhranni, ve kterem by
mohl uzivatel vytvaret nove a nove sablony smluv bez nutnosti zasahu do
zdrojoveho kodu aplikace (samozrejme pokud se nezmeni struktura smlouvy),
narozdil od soucasne podoby. Vytvorit rozhranni, ve kterem obchodnik muze
vytvaret editovat (nebo mazat) smlouvy, vytvaret tiskove nahledy a tisknout
je.

Konkretne:
Domnivam se, ze vhodnym formatem pro tvorbu sablon by mohl byt XML (odpada
nutnost implementovat specialni UI pro tvorbu sablon). Implementovat
generator smluv (std. prekladac podle navrhoveho vzoru interpreter). S tim,
co znam (s Jasperem nemam bohuzel zkusenosti) bych si umel predstavit
generator do LaTeXu nebo docbooku, zavoalt externi compiler a posleze
napriklad z PDF nahlizet a tisknout.

Otazky:
Jde to jednoduseji?
Uvadite RTF:
     je problem otevrit vygenerovany RTF ve wordu se spravnym formatovanim?
     je nutne OpenOffice spoustet pri generovani RTF?
     je nutne mit OpenOffice vubec nainstalovany?
     doporucil byste mi nejakou literaturu?

Pri hledani jsem narazil na velmi zajimavy projekt
http://jooreports.sourceforge.net/ .
Dekuji, Jaroslav Kortus

Odpovedet emailem