From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On
Behalf Of Ondrej Nekola
Sent: Saturday, December 22, 2007 8:47 AM
To: Java
Subject: Re: jakou literaturu do zacatku?

Proboha proc? To je vazne nutne krast vsechno, i to, co mi vydela penize?

Solidni uvod do jazyka a knihoven je
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/
Osobne mi prijde trochu sterilni, da se koupit i knizne. Online zadarmo,
primo od Sunu.

Vtipny uvod "pro lamy" je edice Head First, osobne se mi libi, ale
dostal jsem se k ni az v dobe, kdy mi nemela moc co dat. Kdybych se ted
chtel ucit neco noveho, tak bych chtel takove ucebnice (a pozdeji
nejakou "serioznejsi").

Bruce Eckel je klasika, starsi verse jeho ucebnice byla ke stazeni
zadarmo, osobne mi moc nesedela, ale jsem spis vyjimka. Ceske vydani je
tristne prelozene. Hodne se mota kolem objektu.

V cestine vyslo pomerne dost bichli o Jave. Myslim, ze staci vybrat
cokoli, co obsahuje Javu 5, ma solidni preklad a dogooglitelna errata.

Ja zacinal na Heroutove dvojdilne ucebnici. Je fain, skoro tak dobra
jako jeho ucebnice Cecka, ale co je to OOP z ni pochopit moc dobre nejde.

Prvni knihu zkratka neporadim. Osobne bych si vybral Head first Java a
prilezitostne koukal do slunickoveho tutorialu, ale je to volba znacne
subjektivni. V druhe knize bych mel zcela jasno - Effective Java. Cesky
preklad (jako obvykle) stoji za houby.

S pozdravem
    Ondra Nekola

Odpovedet emailem