> rad bych se zacal vice venovat programovani v Java. Do ted
> (cca 8 let)
> jsem programoval spise pro sve potreby nebo par veci pro
> zakazniky, a to
> prevazne v shellu, php a perlu, vse na Linuxu. Rad bych
> pronikl vice do taju OOP a Javy.

Prechodem na Javu prechazis nejenom na novou syntaxi, ale také na nove
paradigma. Chces-li vytvaret programy, které budou opravdu objektove
orientovane a nebudou to jenom nejake objektove se tvarici spatlaniny
pouzivajici tridy, mel bys dostat pod kuzi trochu OOP mysleni.

Naucit se syntaxi muzes za jedno odpoledne. Naucit se objektove premyslet,
to vyzaduje myslenkovy kotrmelec, který beznym programoatorum trva vice nez
rok. (Uvadi se, ze preskoloeni klasickeho programatora na objektove
orientovaneho trva 12-18 mesicu - cim zkusenejsi, tim dele).

Jedinou ceskou knihou, která te uci objektove programovat, je "Myslime
objektove v jazyku Java" a na ni volne navazujici (byt jinym nakladatelem
vydana) "Navrhove vzory"

Z anglickych bych ti mohl doporucit "Head First Object-Oriented Analysis &
Design" a "Head First Design Patterns".

Knihu "Head First Java" bych nedoporucoval, protože se soustredi spise na
syntaxi a objektve orientovanem mysleni ti moc nepovi.

Odpovedet emailem