Ahojte,

tiez sa pokusim prispiet do tejto debaty, ale skor navrhom dalsich moznosti:) Prave teraz rozbiehame projekt a predbezny odhad na jeho implementaciu je cca. 2-3 roky. Klient preferuje kombinaciu Spring+Hibernate. Vzhladom na planovane bohatsie GUI a dlhodobejsi vyvoj stoji pred nami najzapeklitejsi problem - vybrat spravnu view technologiu. Kedze s Tapestry a Wicketom nemame ziadnu skusenost, je to mozno privelky risk, vrhnut sa na projekt takeho rangu. Po nejakej uvahe nam ostali 3 moznosti:

1) Spring MVC, FreeMarker, Tiles, DWR, jQuery komponenty
- je to taka istota, ze si poradime s vacsinou problemov, avsak uz teraz vieme, ze budeme potrebovat zlozitejsie gridy a nemam dobre zmapovane, ci existuju uz hotove zlozitejsie JS widgety (s priamou podporou AJAXu - modalne okna, taby, stromy). Bojim sa zlozitejsej integracie, nutnosti stylovania pre zachovanie dizajnu ako celku, atd... Urcite nie je cielom si tieto veci znova programovat.

2) Spring WebFlow, RichFaces, Facelets
Pouzitie JSF sa nuka hlavne koli vyuzitiu skvelej kniznice RichFaces (v SWF priama podpora Spring Faces, integrovane ajax4java, podpora jQuery). S RF som uz pracoval v kombinacii so Seamom a pacilo sa mi to. Nevyhodu vidim v tom, ze ak nastane nejaky problem, tak ohybat JSF komponenty, pripadne si pisat vlastne, nebude to prave. Mate s touto kombinaciou niekto skusenost?

http://www.springsource.org/webflow
http://livedemo.exadel.com/richfaces-demo/richfaces/actionparam.jsf

3) Spring, Vaadin (based on GWT)
Na prvy pohlad vyzera tento framework velmi prijemne. Malo by mat API podobne tomu Swing-ovskemu. Ak by som uz mal pouzit nejake GWT rozsirenie, tak asi toto. Zatial ma ale z tychto 3 pristupov u mna najmenej bodov (mozno zo zvyku vytvarat GUI deklarativne). Navyse neviem, ako to je s jeho skutocnou integraciou do Springu.

http://demo.vaadin.com/sampler/

Pomoze kazdy napad, ci kritika:)

S pozdravom Roman.