2010/1/26 Ondra Medek <xmed...@gmail.com>:

> Lepsi kdyz to studuje expert, nez amater. Nakonec expert by to mozna
> napsal lepe v C++. Proto je Java tak oblibena, ze se v ni chyb da
> delat mene a jsou snadneji odhalitelne.

On by to expert mozna prece jen napsal v Jave ;-)

> Situace je jina, pokud mate aplikaci, kterou od zacatku do konce
> vyvijite sam nebo aspon nad vyvojem mate dohled. V beznem zivote ale
> na vas spadne existujici aplikace (nebo lepe nekolik aplikaci), na
> ktere se behem radu let vystridala rada lidi s ruznym stupnem znalosti
> Javy, Swingu (a pripadne hafo dalsich knihoven). Pak jste vdecny za co
> nejjednodussi programove konstrukce, ve kterych nelze udelat chyba.

Naprosto s vami souhlasim. Jenomze tech konstrukci, ktere Swing
pouziva, opravdu mnoho neni.
A je vzdy na aktualnim vedoucim projektu, aby mel zaruceno, ze kdyz uz
tam nejake prase programatora ma, tak ze jsou nastavene mechanismy
tak, aby se podobna zverstva (zavirani oken pomoci setVisible(false))
proste nedely.

Na zaver debaty, ve ktere asi uz nema smysl pokracovat, par poznamek:
 - Java je prave proto tak uzasna, ze se nesnazi delat za lidi to, co
by meli delat sami. Proto dela GC prave a pouze to, co dela. To, ze
nektere knihovny jsou hodne automagicke, je jejich problem, nikoli
jazyka. Mozna prave proto se v konferenci permanentne objevuji dotazy
na Hibernate, asi nejautomagictejsi knihovnu napsanou v Jave. O
pouziti JDBC se objevi jeden dotaz rok...

 - kdyz chce nekdo pouzivat knihovnu, mel by si byt setsakra jist, ze
spravne pochopil jeji principy. To, ze by si precetl jeji dokumentaci,
ho stejne nikdo nedonuti (aneb Pratchettovske "Chtel bych mit jeden
bronzovy naramek za kazdeho uzivatele naseho megalitickeho pocitace,
ktery se ani neunavoval precist si manual!")

 - kdyz se predava aplikace, mela by fungovat rozumna komunikace mezi
byvalym a novym [programatorem, vedoucim, testerem,,,]. Muzeme
odchazet z firmy zneucteni, zneuziti a odkopnuti, ale nase stavovska
cest by nam mela velet predat vse v co nejlepsim poradku. Ten, kdo
prijde po mne, za to prece nemuze.

--
Oto 'tapik' Buchta, ta...@buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com

Odpovedet emailem