Als je al niet goed weet hoe met Access om te gaan lijkt het me zeer onverstandig om met de Legact database te gaan experimenteren. Grote kans dat je familiebestand niet meer bruikbaar is. Als je toch vindt dat je het moet proberen, dan eerst een kopie maken van je bestand, zodat je daar geen risico mee loopt.

Aan de andere kant begrijp ik dat je een probleem had met het importeren van een Gedcom bestand..Als je nog het Legacybestand hebt van voor die Gedcom import kan je eens proberen om de import opnieuw te doen en dan de betreffende feiten toe te wijzen aan een wel door Legacy bekend feit.

In de help staat wel ergens hoe je dat moet doen , bv Helptopic 2512

Bert