Goeie morgen.

Ik heb meerdere natuurlijke kinderen in mijn gegevens, die de naam van de
moeder mee krijgen bij de geboorte, maar bij een later huwelijk door de man
erkent worden als zijn kinderen. Het gaat hier over Frankrijk 1850-1890,
waar men blijkbaar geen officiële erkenningsakte maakt, maar dit gewoon
vermeldt in de huwelijksakte. Er wordt niets gezegd over naamsverandering.
Een voorbeeld: Isabelle Leroy fa Euphrasie Leroy wordt erkent door de vader
Auguste Baert bij zijn huwelijk met Leroy.

Hoe breng ik dat in in Legacy?

Persoon Isabelle Leroy met alleen een moeder (onbekende vader) – en een
huwelijk met eventueel andere kinderen – en een notitie dat het kind later
erkent is?

Of alternatief: alle kinderen aanhechten aan het koppel, met Leroy als naam
voor het eerste kind, en Baert voor de anderen, en een notitie dat het kind
eigenlijk vaderloos is geboren?

Wat is genealogisch de Best Practise, beide systemen kunnen in Legacy.

Bert BAERT