Hoi Arno,

Ik doe het ff in het nederlands, waarschijnlijk makkelijker.
Het is voor mij voor het eerst dat ik met een scc kaart stoei, zowel onder
dos als linux. Zoals gezegd onder dos , met tfpcx & tsthost totaal geen
problemen. Werkt als een speer.

Het zou kunnen dat linux iets adresseerd op 'mijn scc-adres' maar kan niets
vinden ,mischien weet jij waar ik dat kan controleren behalve in mijn 'dev/'
directory .?.

Ik zal wat vertellen van mijn configuratie en hoe ik opstart.

Gewone normale suse 6.1 installatie, met een kernel gemaakt die scc
ondersteund. Ik heb vanuit de 'yast' de ax25-utils gemaakt, zonder
problemen, en toen de scc-utils geintalleerd. ook zonder problemen.

-Na een reboot doe ik 'sccinit' , geen melding van iets, gewoon prompt weer
terug.
-dan heb ik een klein 'batch' scriptje gemaakt, waar mijn ifconfig etc
instaat. start ik op met './ax'. Geen problemen hier.
-dan wil ik gaan werken , en kan ik met 'call 1k2 pi8hgl' pi8hgl connecten ,
dit begint allemaal goed, maar na verloop van tijd bijft ie bij een te
verzenden frame heel lang uitzenden.
Als ie hiermee stopt gaat het meestal een tijdje goed, maar het probleem
blijft. soms lang, soms korter.

bijgevoegd de file die ik veranderd heb,

Grtz,

Ron Jochems
PD1ACF
Zoetermeer