Kimden: Alper KANAT <tu...@raptiye.org>
Konu: [Linux-programlama] J2EE'ye Başlamak
Kime: linux-programlama@liste.linux.org.tr
Tarihi: 20 Ağustos 2010 Cuma, 15:58

Merhaba,

Kimsenin fazla vaktini almadan direk konuya girmek istiyorum. J2EE öğrenmek
istiyorum ama nereden başlamam gerektiğini, hangi yönde ilerlemem gerektiğini
tam olarak kestiremiyorum. Bu konudaki Türkçe kaynaklar genel olarak felaket
olduğundan ve ülkemizde İngilizce kaynak bulma sıkıntısı olduğundan bu
kararsızlığım biraz daha artıyor. Kafamda kabaca şu sorular var:

Referans gerçekleme üzerinden mi gitmeli yoksa bir çatı ile mi başlamalı?
Örneğin temel olarak JSP, Servlet, EJB, JSF vs. kullanarak temel J2EE
bilgisiyle mi başlamalı yoksa Spring, Struts vb. çatılar ile mi ilerlemeli?
Kişisel fikrim işin temelini kapmak için EJB vs. üstüne gitmek yönünde ama EJB
2.0 ile EJB 3.0 arasında epey fark var sanırım; bu da kaynak vs. açısından
kararsızlığımı artırıyor. Yanılmıyorsam EJB 3.x ile Annotation (Türkçe'si nedir
bunun?) kullanımı başlıyor mesela..?

Spring, GWT, Struts, Seam vs. bir sürü çatı var. Biraz araştırınca insanların
Spring'i diğer çatılarla birlikte çalıştırma yoluna gittiklerini, Spring'in
alıp başını gittiğini görüyorum. Spring'in indirince içerisinde Struts
entegrasyonu da geliyor hatta sanırım?

 Java'da kullanılacak araç ve çatı seçimi konusu, bir hayli karmaşık. MVC için
tonlarca şey var, bir çatı seçseniz dahi hala her katman için seçebileceğiniz
bir sürü şey var. Başlangıç aşamasında neyin seçilmesi konusunda sıkıntı
yaratıyor bu da.. Kendi kendime bir şekilde başlasam dahi, çatı kullanıldığında
bir şeyleri "çatı yoluyla" yapmamış olmaktan çekiniyorum. Ne dersiniz?

Özellikle EJB 3.x, Spring 3.0.x, Java 6 referans alınarak yazılmış İngilizce
kitap önerileriniz varsa paylaşabilirseniz çok sevinirim.Teşekkürler, iyi
çalışmalar dilerim.

---
Quis custodiet ipsos custodes?

-----Satır İçi Eki Var-----