Merhaba,

----- "Alper KANAT" <tu...@raptiye.org> wrote:

>Merhaba Hakan Bey,

>Son linux şenliğinde seam'le ilgili verdiğiniz sunuma katılma imkanım olmuştu.
>Faydası olduğunu >söyleyebilirim. Spring ile Seam ile uygulama geliştirmekten
>bahsederken yakında Java 6'dan >bahsetmeniz çelişki değil mi? İkisinden birini
>seçmem gerekmez mi? Konular çok geniş ve >okuması, uygulaması derken epey
>zamanımı alıyor.

Bir çelişki değil :) Çünkü bütün Java EE uygulama çatıları üç-aşağı beş yukarı
bir birine yakın işler yaparlar. Birini öğrendiğinizde diğerini kavramanız
kolay olacaktır. Java Web Katmanı Servlet Container'dan oluşur ve ister Wicket
ister GWT ister JSF kullanın alt yapı aynı olacaktır. Java EE 5 için
kullanacağınız Seam 2.0, Java EE 6 içinde CDI'ya dönüşmekte fakat temel
kavramlar aynı kalmaktadır. Örneğin Seam ile kullanmayı öğreneceğiniz JPA, JSF
Spring içinde de aynen kullanılmaktadır. Spring ile kullanmayı öğreneceğiniz
CDI'yı benzer şekillerde Java EE 6 içinde Servletlerde, WevServislerinde
EJB'lerde de kullanıyor olabilirsiniz...

Eğer zaman azlığı açısından yaklaşıyorsanız size standart olan Java EE 6 ( JPA
2.0, JSF 2.0, EJB 3.1, CDI v.s. ) setini tavsiye ederim. Standart olduğu için
geliştireceğiniz uygulamalar bütün uygulama sunucular içerisinde çok az bir
configürasyon uğraşı dışında çalışabilir .

>Bu arada site vb. uygulamalarda java'nın biraz mazoşist duygular yaşattığını
>düşünüyorum ben de.. >Çünkü django vb. araçlar ile geliştirme süresi daha da
>azalıyor sanki.. Belki alışma meselesidir.

Eğer django gibi kendi içinde kurallı bir çatı istiyorsanız JBoss Seam
içerisinde gelen Application Framework'ü kullanarak ( komut satırından sadece
veri tabanını gösterin size tüm uygulamayı hazırlasın :) ) çalışıyor
olabilirsiniz. Java EE'nin temel amacı web sitesi hazırlamaktan ziyade kurumsal
firmaların çok geniş ihtiaç yelpazesine cevap verebilecek olanaklar sunmak
olduğu göz önüne alınırsa zaman zaman gereksiz karmaşaların oluşması hoş görmek
gerekir diye düşünüyorum :)

>Kitap önerisi olan var mı bu arada?

Seam User Manual, Mastering EJB 3, Seam in Action, Hibernate in Action ilk
aklıma gelenler...

Hakan

---