Ben kısayol atamak için map kullanıyorum. ~/.vimrc içine şu şekilde
yapıyorum mesela:

map <F2> i#/usr/bin/env php<enter><esc>

açıklaması da şöyle:

Map 'den sonra yazdığım ilk tuş kullanmak istediğim tuş, bu tuşun boş
olduğundan öncelikle emin olmak gerekiyor. Emin olmak için vim
içindeyken bu tuşa basıp birşeyler oluyor mu diye bakalbilirsin.
Boşluktan sonrası da o tuşun yapmasını istediğin işi belirtiyor. Benim
durumumda şöyle

i ---> insert moduna geçiyor, çünkü F2 tuşunu otomatikleştirmiş birşey
yazmak için kullanıyorum.

#/usr/bin/env php  --> insert modda olduğum için, burayı olduğu gibi yazıyor.

<enter> --> alt satıra geçiyor.

<esc> --> insert moddan geri çıkıyor. Eğer bunu yapmazsam, <F2> tuşuna
bastıktan sonra insert modda kalır, kişiden kişiye tercih edilebilicek
birşey, ama ben etmiyorum şahsen :)

Çok farklı şeyler yapılabilir bu şekilde, senin yaratıcılığına kalmış
tamamen. Add-on olayını önceden yapmıştım ama şu an nasıl yaptığımı
hatırlamıyorum. Ama ~/.vim/plugin klasörü içine plugin'leri
kopyalamışım. Nerden buldum da kopyaladım vs. tam hatırlamıyorum.