2011/2/22 M.Dumlupinar <mdumlupi...@gmail.com>

> arkadaşlar selam,

Selam,

> ruby ve ror ile çalışıyorum ve şuan için dört başı mamur bir ide yok. benim
> için bu sorun değil, vim kullanmaya razıyım ama, bazı şeyler can sıkıcı
> oluyor. bunlar;
>
> 1-File Browsing:
> bunu gayet iyi yapan bir eklenti var aslında, FuzzyFinder! vim e kurdum bu
> plugin i fakat bir dosya açmak için her defasında :FufFile yazıp enter a
> basmak istemiyorum, bunun bir kısayolu olmalı/atanabilmeli diye düşünüyorum.
> dünden beri bakmadığım yer kalmadı, insanlar birşeyler yazmışlar ama ben bi
> [...]

Ben NERDTree[1] kullanıyorum. Denemenizi tavsiye ederim.

> 2-code assist/snippet
> otomatik kod tamamlama ile ilgili de eklenti var ama benzer sıkıntı burada
> da var benim için.
>
> video olarak nasıl yapılır sitelerinde gördüğüm kadarı ile, elemanlar
> kısayollar atamışlar ve şak diye herşeyi yapıyorlar ama ben sıfırdan bir
> eklenti nasıl kurulur ve nasıl kısayol atamaları yapılırı bulamadım
>
> sizden ricam/istirhamım;
> basitçe "adım adım bir eklenti nasıl kurulur ve kısayol atamaları nasıl
> yapılır" ı izah etmenizdir

İndirdiğiniz eklentiye göre eklentileri nasıl yükleyeceğiniz değişir:
-Eğer indirdiğiniz eklenti tek bir dosyadan ibaretse bu dosyayı .vim/plugins
dizinine kopyalamanız yeterli olur. (Yoksa ev dizininizde .vim/plugins
dizinini oluşturun)
-Eğer indirdiğiniz eklenti dosya tipine bağımlıysa .vim/ftplugins dizini
altına kopyalamanız gerekli.
-Eğer sıkıştırılmış bir eklenti indirirseniz benzer şekilde eklenti
dosyalarını .vim/plugins ya da .vim/ftplugins dizini altına, dökümanları
.vim/docs altına kopyalamalısınız.
-İndirdiğiniz eklenti vimball arşivi ise (.vba uzantılı dosya) ilk önce
vimball[2] scriptini yüklemelisiniz. Daha sonra dosyayı vim ile açtıktan
sonra :so % yazıp kurulum işlemini başlatırsınız. İşlem bittikten sonra :q
ile vim'den çıkarsınız.
-Ek olarak pathogen[3] kullanabilirsiniz. Süperdir.

Yani birden çok değişik yöntem var. README ve INSTALL dosyalarına bakmayı
unutmayın.

Ayrıca vim-ruby[4] kullanımına bakın. İşinize yarayacaktır.

[1] https://github.com/scrooloose/nerdtree
[2] http://www.vim.org/scripts/script.php%3Fscript_id%3D1502
[3] https://github.com/tpope/vim-pathogen
[4] https://github.com/vim-ruby/vim-ruby