Sevgili Alper, asıl sorun şu:

> Masaüstü yazılımlarında sizin kadar tecrübeli olmayabilirim. Senelerce
önce yazdığım web uygulamaları hala aynı şekilde çalışmaya devam ediyorlar
çünkü standartları gözeterek yazdım tüm kodlarımı.

Peki o web uygulamaları bir muhasebe programı mıydı?

Asıl konu şu. Masaüstü uygulama geliştirme işinde tecrübeniz yok. Elbette bu
ayıp filan değil. Fakat bu noktayı düşünürken, masaüstü uygulamalar
konusunda bilgi sahibi olmadna fikir sahibi oluyorsunuz:

>  gibi, kod kullanılabilirliği kurallar varken, bir kurum için yazdığınız
şeyi başka bir kurum için tekrar yazmak ya da başka bir ortam için uyarlamak
ister miydiniz gerçekten?

Böyle bir ihtiyaç olduğunu nerden çıkarıyorsunuz ki? Daha doğrusu masaüstü
uygulama yaptıktan sonra onun böyle sıkıntıları olacağını nerden
çıkarıyorsunuz?

> Windows 95 ile Windows 7 arasında uygulama çalıştırmanın neredeyse
imkansızlaştığını hatırlatmak isterim.

Bende öncelikle buranın bir Linux listesi olduğunu hatırlatmak isterim. Biz
sağda solda Linux kullanın derken, zaten tam olarak bunu söylüyoruz. MS'nin
keyfine kalmayın diyoruz. Bu mevzuları bildiğimiz için diyoruz.

Ve bu noktada bir sonraki çıkacak Explorer'in sizin kodunuzdaki
"dom.bilmemne" nesnesini "deprecated" diyerek yok etmiş olsa, o web
uygulamalarınız çalışacak mı?

Ve bir mesele daha. Windows 95 için yazdığımız bir sürü program var. Ve
hepsi hala Win7 ile de çalışıyor. Çalışmaması için bir sebep göremiyorum da.
Eğer siz işletim sistemini tanır, öyle sağdan soldan komponent ile
tıkıştırmazsanız programı, bu böyle devam edecektir zaten. Bunun istisnası
belki OpenGL veya DirectX gibi hardware'a çok bağlı API'leri kullanan bir
şeyler olabilir. Ki buda zaten OS'un uygulamaya değil, donanıma bakan
tarafına geçtiğiniz için gerçekleşir. Ve bu çizgiyi aşarken, zaten bunu göze
alarak aşarsınız.

Velakin şunu anlamak güç oluyor. Sanki web uygulaması berbat olur, beş para
etmez demişiz gibi bir hava çıktı nedense. Web uygulamaları da gayet makul,
güçlü, iyi uygulamalardır. Fakat bu onların her zaman her yerde iyi olduğu
anlamına gelmez. Tekrar yazalım. Web uygulaması temel olarak uzaktaki bir
makinenin uzantısıdır. Eğer sizin işiniz uzaktaki alette değil, önünüzdeki
bilgisayarda olacaksa (donanım vs. gibi) web uygulaması sizin için
verimsizlik kaynağı, hatta çoğu zaman hiç bir işe yaramaz oluverir. Ve
tekrar edelim "özel durum" web uygulamalarını mutlak kötü yapmaz.

Ve nedense gelen bir sürü itiraz arasında olayın bu yönüne dair hiç bir gık
çıkmazken, yok taşınabilirlik, yok bilmem ne, konuyla alakası olmayan bir
sürü şey çıktı. Biz web uygulaması bu açıdan zayıf olur, perdeden bu salça
lekesini çıkarmaz, ama gelen itirazlar "bu tava ile bir damla yağ koymadan
patates kızartabiliyorsun" oluyor.

Ve bu kadarla kalsa iyi, bir de boyuna bize ayar vermeye çalışıyor sağolsun
arkadaşlar. Hah, bizde adını koyuyoruz hepsi o sevgili Alper. Sen çıkıp bana
tab tuşunu öğretmeye ve "sen cahil cühela, daha tab tuşunu bilmeyen, js ile
grid yapıldığını bilmeyen sen, ayarın kaçmış, yanlış yere yazıyorsun, bir
ayar vereyim de kendi frekansına git, kumunda oyna" demeye çıkıyorsan,
elbette ötesi böyle olacaktır. Neyse artık...

Bu arada şu anda gözden kaçan bir diğer hususu ortaya koymadık. Siz gene bir
yerde bir tür masaüstü uygulaması yazacaksınız. Server kodlarınız gökten mi
inecek?