Merhaba,

> Ne Dr. sıfatını taşıyan bir kişiye (ki yaşca da büyük olduğunuzu tahmin
> ediyorum), ne de Serdar Köylü gibi rüştünü ispatlamış birine; (hele ki

Büyük ihtimalle yaşıtızdır.

> Türkiye gibi bir ülkede nadir bulunacak) bir bayan arkadaşımıza "ayar
> vermek" gibi argo kullanmak yakışmıyor. Bu liste yeri de değil. Serdar Bey
> ve siz haklı olabilir; bizler haksız olabiliriz. Ama bu, kimseye böyle
> konuşma hakkı vermiyor.

Siz "ayar vermek" lafından ne anladınız bilmiyorum. Ben gayet masumane
şeyler anlıyorum. Mesela Doruk bana mail atıp "(atıyorum) ne biçim
config bu firewallı gravyer peynirine çevirmişsin" derse bu bence ayar
vermektir. Yani benden bilgili birisi, bana benden bilgili olduğunu
düşündüğüm konuda benim faydamı gözeterek bir şeyler söylemiştir. Ben
küfürbazlığını bu listelerde defalarca ispatlamış biriyim. Kötü bir
şey söyleyecek olsam kötü olduğunu bildiğim şekilde söylerim. Serdar
Bey'in yazdığı her satırı, bazı noktalara katılmasam da büyük bir
zevkle okudum. Keşke daha sık yazsa. Üzerine "Serdar Bey! Serdar Bey!
Git bir googledocs öğren de öyle gel!" tatsızlığında bir mail okuyunca
da tepki verdim. Olay bundan ibarettir.

Benim gözümde "gelecek cloud computingde!" diyen birisiyle vaktinde
"gelecek windows 95'de!" demiş birisi arasında pek de bir fark yok.
Geleceğin Windows 95'de olmadığını da gördük çok şükür. Bir ara da
gelecek Mainframe'deydi (bununla ilgili Byte dergisini hala
saklıyorum). Sonra oradan çıktı P2P'ye gitti. Yıllar içerisinde her
seyrettiğim demodan etkilenmeyecek kadar da kaşarlandım. Tavrım basit,
bırakalım gelecek nereye gidiyorsa gitsin, biz de zaten peşinden
gidiyoruz. Mainframe'den çıktı P2P'ye gitti de biz geri mi kaldık?
İnsanlar öyle davranışlar sergiliyorlar ki, sanki cloud computing
kendi icatları. Dini tartışmalara girmemeye özen gösteriyorum ben.

Üstüne bir de tartışılan konular günümüzün basit, defalarca çözülmüş
yazılım işleriyle alakalı. Misal, bugün birisi çıkıp "muhasebe/stok
vs. programı yazacağım" dediğinde ben sadece şaşırıyorum. Tabii ki çok
iyi bir muhasebe programı yazabilirsiniz. Google'dan önce Altavista
vardı, her işimizi görüyordu. Google ortaya çıkana kadar. Ancak
istatistik diyor ki, yazdığın muhasebe programı "eh işte" olacak, adam
gibi satamayacaksın, satamayınca destek / eğitim / güncelleme için
kaynağın olmayacak dolayısıyla daha da az satacaksın. Ben Türkiye'den
ayrıldığımda (11 sene önce) muhasebe programı pazarı üç firma arasında
bölüşülmüş vaziyetteydi. Bugün pazar atıyorum 15 firma arasında
dengeli bir şekilde paylaşılmış değilse (bilmiyorum öyle midir) bu o
pazara girilmemesi yönünde ciddi bir uyarıdır bence. Adınız Sergey
Brin filan değilse tabii.

Teknolojiyle ilgili bir iki kelam edeyim. Teknoloji bilim değildir.
Dolayısıyla teknolojide bilimde olduğu gibi "gerçeğe/doğruya en yakın
hâl" söz konusu değildir. Mesela, bugün atıyorum Ruby On Rails çok iyi
bir programlama diliyse, bu C++'ı daha az iyi bir programlama dili
yapmaz. Matlab çok güzel bir ortam sunuyor diye Fortran'ı bırakmanız
gerekmez. İhtiyaca uygun teknik ve teknolojinin kullanılması esastır.
Eğer işiniz elle veri girmekse dos penceresinde çalışan bir dbase
formunu windowsta çalışan bir winforms uygulamasına tercih etme
ihtimaliniz bile vardır. İşi elle veri girmek olan birisine browser
tabanlı, verinin internet üzerinden taşındığı bir ortam öneren
birisinden cool olduğu için normal bir bilgisayar yerine klavyesiz bir
android tablet önermesini de beklerim. Yargılayıcı bir şekilde
söylemiyorum bunu. Bu insanların iş dünyasından kuyruklu yıldız misali
geçişlerine çok şahit olduğum için söylüyorum. Ben verimliliğe
bakarım. Verimli olan teknoloji 20 yıllık olabilir, beni alakadar
etmez. Tabii ki en yeni en parlak teknolojilere hip oldukları için
yatırım yapan şirketler var, ama muhasebe programı örneğinde olduğu
gibi, istatistik pazarın çoğunlukla "hip" yerine "sıradan" istediğini
gösteriyor. "Consumer'dan Enterprise görünmez" şeklinde bir vecize
yapayım, saatin geçliğine verin.

Selamlar,
Yağmur