Merhaba,

Sal, 2011-05-03 tarihinde 00:52 +0300 saatinde, Mucibirahman İLBUĞA
yazdı:
> [...]
> Tam bu noktada hep merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum.
>
> Şu ana kadar Ms-Access (cahiliye dönemimde tabi ki), Firebird, MySQL,
> SQLight kullanmışlığım vardır. Ancak bunlar genelde basit anlamlarda
> tecrübeler. Yaz, oku gibi klasik basit veritabanı programlarında...
>
> Ancak şu ana kadar birisinin diğerinden farklı olduğu noktaları çok
> kavrayamadım. Neticede SQL kodu malumunuz. Oku dersin... Yaz dersin...
> Değiştir dersin...
>
> Peki PostgreSQL'i bu anlamda diğerlerinden farklı ve özel kılan nedir?
> Yani neden MySQL değil de PostgreSQL?...
Evet daha güvenlidir. Misal Postgresql kullanarak güvenli bir biçimde
(Her transaction'un olduğundan yüzde yüz emin olarak) saniyede 20K'ya
kadar ekleme ya da değiştirme işlemini kobi seviyesinde bir donanım
içerisinden (20 ila 40 bin USD'ye mal edebileceğiniz.)
kullanabilirsiniz. Ya da NYSE gibi 5TB/h ila 10TB/h veri işlemek için
Postgresql kullanabilirsiniz. Ya da 1000USD ile 7000USD arasındaki
maliyetlerle elde ettiğiniz donanımınızla kalbur üstü uygulamalarınızın
veri tabanlarını çalıştırabilirsiniz.
Bu arada eğer donanım tarafında tasarımınızda bir eksiklik yok ise ve de
temel kurallara dikkat etti iseniz en kötü durumdan bile anlınızın akı
ile çıkarsınız.
Tabii ki basit web uygulamalarınızı basit bir PostgreSQL arkasında da
çalıştırabilirsiniz. Ya da ufak bir muhasebe yazılımı için de uygun hale
gelebilir durumdadır. Bu noktada bütüncül düşük baz kurulum ayakizine
sahip ve basit bir PostgreSQL çözümü de çözümdür. Kısaca benim için şu
anda temel veri tabanıdır PostgreSQL. Bu hiç başka veri tabanı
kullanmayacağım anlamına gelmez ama en azından seçim şansı benimse benim
açımdan seçenek artık bellidir.

> Klasik gugıllamada "Postgres sağlamdır, güvenlidir ama MySQL ise
> hızlıdır" gibi ifadelere çok sık rastlanıyor ama "HAyır ben şu
> veritabanını seçmeliyim" dediğiniz noktada programcı için kriter nedir?

Mesele biraz da Oracle'ın elinde bulundurduğu diğer veri tabanı
teknolojisi bundan iki sene sonra nasıl bir yerde olacak meselesi. Ben
gelişmenin eskisi kadar hızlı olmayacağı kanaatindeyim. Solaris ve
Openoffice gurupları da öyle düşünüyor olmalılar ki projeler
forklandılar bile. Ben de aynı kaygıyı MySql ve diğer teknolojiler için
duyuyorum. Şu an bulunduğumuz durumda; veri tabanı piyasısının
içerisindeki hatırı sayılır bir gurup zaten Oracle'ın elinde iken Oracle
ile yarışabilecek düzeyde aracı Oracle Lisans maliyetinin küçük bir
yüzdesi ile yakalamak niyetinde iseniz PostgreSQl kullanmalısınız. Evet
bu noktada piyasa bu kadar kamplaşmış iken açıkça hedef artık PostgreSQL
için Oracle'dır.