Merhabalar,

Adil ve Halil hocam kaynaklar ve linkler için teşekkür ederim.

Beyazit hocam yapıcı eleştirilerinizden dolayı teşekkür ederim ancak benzer
30 küsür proje var. Bunların büyük bir kısmı OS , cloudOs veya WebOs
kelimesini kullanıyor. En büyük rakip proje www.eyeOs.org OS kelimesini
büyük harf ile yazıyor. Sonra IBM partnerlik veriyor. Apple bütün
uygulamalarını *icloud* ile webe taşıyor. Kaynak
http://www.designzzz.com/free-cloud-operating-systems/ . Bu arkadaşlarda
 cloud operating system demiş. Yüzden elma, armut, hoşaf konuları bizim
için çok da önemli değil.

Eğer bir şeyde 1000 deneme yapıyorsa ve hiçbiri başarılamıyorsa burada bir
fırsat vardır. Edison ve ampulü düşünün. Kimbilir 1001'inci denemede belki
bir Türk firması başarır.  :)

Biz kendi projelerimizde http://lab2023.com/projects/ çok başarılı bir
şekilde Kebab'ı kullanıyoruz. İşin özü şundan ibarettir, eğer web ve mobil
tabanlı, rest standartlarında, subdomain ile birden fazla müşterinize tek
bir kod ve db den SAAS mantığı ile hizmet vermek  (bknz: 37signal,
basecamp, hishrise) , yetkilendirme sistemi entegre olan (kurulum
yapıldıktan sonra son kullanıcı rol tanımlayabiliyor ve bu role yetki
atayabiliyor),  üzerinde ki diğer uygulamalar ile entegre çalışabilen ve
bunu masaüstü deneyimleri ile yapmak istiyorsanız, kebab sizin içindir.

Webtop kelimesi içinde hal kullanıcısına ayrıca teşekkür ederim. Bu da
bizim ayıbımız. Hatasız kul olmaz.

Yorum ve eleştirileri ile katkı sağlayan bütün herkese teşekkür ederim.

Saygılar.

*