Bir dinozor olarak, bu gibi dosyaları çok gevelemiştik jurassic devrinde.

Fakat bunlar genellikle, clipper ile yazılmış uygulamalar olarak çıkıyordu.
dBaseIII ve takipçileri, devrin meşhur ashton-tate'inin basiretsizlikleri
yüzünden çok daha erken piyasadna silindi. dBaseX ler, daha çokbir
kullanıcı arabirimi idi, yani MS Access, pgAdmin vs. gibi. Muhasebe, stok
falan programı yazan, ek iş olarak kod yazan vs. pek çok yazılımcı, aynı
dili kullanan ama derleyici olarak iş gören, böylece bir sürü teferruatı
ortadan kaldıran clipper ile baya çok iş yaptılar. Bugünde hala
kullanılıyor olması da aslında şaşırtıcı değil.